آیا می توان ویروس کرونا را فریب داد؟

© REUTERS / NIH/NIAID آیا می توان ویروس کرونا را فریب داد؟
 آیا می توان ویروس کرونا را فریب داد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با استفاده از مهندسی ژنیتکی ممکن ویروس کرونا را فریب داد.
نشانه های تازه بیماری ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
نشانه های تازه بیماری ویروس کرونا

به گزارش اسپوتنیک، اکادمیک سرگئی ندواسپاسوف رئیس آزمایشگاه مکانیسم های مولکولی ایمنی انستیتوت زیست شناسی مولکولی اکادمی علوم روسیه، درباره احتمال فریب ویروس کرونا با استفاده از روشهای مهندسی ژنتیک روشنی انداخت.

این دانشمند خاطرنشان کرد: برای ایجاد واکسن در برابر کووید-19 لازم است به فناوری های ژنتیکی متوسل شد و در هنگام ایجاد مدل های بالینی، ممکن ویرایش ژنوم لازم باشد.

این آکادمیک گفت: "تاکنون هیچ چیزی در این ویروس پیدا نشده است که احتمال ابتلا به واکسن را تردید کند". با این حال، وی تأکید کرد، که این کار چندین ماه طول خواهد کشید و آزمایش های کامل درباره واکسن بیش از یک سال طول می کشد.

در همین حال، ندواسپاسوف یادآوری كرد، كه بیماران مبتلا به COVID-19 را می توان با تزریق پلاسما درمان كرد. وی همچنان می گوید، که در صورت تزریق بیش از حد پلاسما در یک بیمار ممکن خطرهای دیگر متوجه بیمار شود.

این دانشمند افزود: بنابراین، استفاده از آماده سازی های خالص آنتی بادی های خون از خون کسانی که بیمار شده اند، عملاً صحیح تر است.

وی توضیح داد، که یک روش دیگر برای به دست آوردن داروی ضد ویروس کرونا وجود دارد - ایجاد مصنوعی آنتی بادی های خنثی. اما این روش همچنین دارای کارکردهای منفی است. این آکادمیک هشدار داد، که محافظت از بدن در این حالت مدت زمان محدودی دارد. بنابراین، مطمئن ترین گزینه واکسیناسیون باقی مانده است.

ندواسپاسوف توضیح داد: "با واكسیناسیون موفقیت آمیز، نه تنها آنتی بادی های خنثی كننده در ما ایجاد می شوند، بلكه لنفوسیت هایی نیز تولید می كنند كه این آنتی بادی ها هستند. اینها سال ها نگهبان ایمنی و نگهبانی از بدن انسان می كنند".

یادآوری می کنیم، که تا اکنون درجهان بیش از 2850387 نفر به بیماری ویروس کرونا گرفتار و بیش از 198073 نفر جان باخته و بیش از 812303 نفر درمان شده اند.

روسیه با شناسایی 74588 نفر بیمار کرونایی و مرگ 681 بیمار کرونایی و درمان 6250 بیمار کرونایی در رتبه دهم قرار گرفته است. در بیشتر کشورهای جهان رژیم جداسازی عمومی تا پایان گسترش ویروس کرونا برقرار خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала