طالبان: موضوع آتش‌بس فقط در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح خواهد شد

© AP Photo / Hussein Sayed طالبان: آتش‌بس فقط در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح شدنی است
 طالبان: آتش‌بس فقط در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح شدنی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرد که مسئله برقراری آتش‌بس تنها در مذاکرات بین‌الافغانی مطرح خواهد شد و پیش‌شرط این گفت‌وگوها نیز آزادی زندانیان است.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان پس از رد درخواست دولت افغانستان برای اعلام آتش‌بس در بیانیه‌ای گفت که براساس توافقنامه قطر مسئله آتش‌بس در مرحله پایانی توافقنامه است و نخست باید خروج نیروهای خارجی و آزادی زندانیان صورت گیرد تا راه برای مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

بر اساس این بیانیه، آتش‌بس در مذاکرات بین‌الافغانی باید بررسی شود و پس از توافقنامه قطر باید عملی شود.

غنی در پیام رمضانی به طالبان:  از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید - اسپوتنیک افغانستان
غنی در پیام رمضانی به طالبان: از خشونت و کشتن مردم مسلمان کشور دست بکشید

طالبان می‌افزاید که مقامات آمریکایی و افغان بطور مکرر از توافقنامه قطر تخطی می‌کنند و باوجود تهدید کرونا، زندانیان براساس توافقنامه هنوز آزاد نشده‌اند.

براساس توافقنامه قطر قرار است که 5 هزار نفر از زندانیان طالبان آزاد شوند و این گروه نیز هزار زندانی نزد خود را آزاد کند؛ تاکنون اما دولت افغانستان در مجموع 550 نفر و طالبان نیز 60 نفر را آزاد کرده‌اند.

این گروه ادامه داد که «اشرف غنی» برای چندمین بار در حالی خواستار آتش‌بس توسط این گروه است که در مقابل اجرای توافقنامه، که براساس آن هر دو طرف باید به پایان اشغال، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و بالاخره آتش‌بس و حل بنیادین مسئله می‌رسیدند،  مانع ایجاد می‌کند.

طالبان تصریح کرد که این گروه تنها نسبت به آنچه در توافقنامه قبول کرده متعهد است و توافق قطر مرحله به مرحله اجرا شود.

این گروه از «اشرف غنی» نیز خواست تا «به جای خواسته‌های نامعقول و یا پیش از وقت، به اجرای توافقنامه حق اولیت دهد و در این راستا از تعلل و تاخیر بی‌مورد خودداری کنید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала