پیشنهاد پمپئو برای حفظ بخشی از کمک ها به سازمان بهداشت جهانی

© AP Photo / Andrew Harnik پیشنهاد پمپئو برای حفظ بخشی از کمک ها به سازمان بهداشت جهانی
 پیشنهاد پمپئو برای حفظ بخشی از کمک ها به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا توصیه نموده است که در آینده بخشی از کمک های ایالات متحده به سازمان بهداشت جهانی حفظ شود.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده توصیه نموده است كه ایالات متحده، بخشی ازکمک های خود به سازمان بهداشت جهانی را در چوکات برنامه های ضد فلج اطفال و كرونا ویروس برای هفت كشور ادامه دهد.

بر اساس گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا در نامه‌ای که به شورای به شورای امنیت ملی ایالات متحده ارسال شده است پیشنهاد نموده که  کمک های آمریکا برای پیشبرد فعالیت این نهاد در هفت کشور- افغانستان، مصر، لیبی، پاکستان، سودان  لیبی و ترکیه در مبارزه با فلج اطفال و COVID-19 حفظ شود. زیرا کمک به این سازمان در کشور های نامبرده نقش حیاتی دارد.

ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا تهدیدهای خود علیه سازمان جهانی بهداشت را عملی کرد و به دولتش دستور داد تا سهم کشورش در کمک به این سازمان را به حال تعلیق در آورد.

آقای ترامپ گفت که سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در رابطه با همه‌گیری کرونا «موفق نبوده و باید پاسخگو باشد».

رئیس جمهوری آمریکا این نهاد بین المللی را متهم کرد که درباره شیوع COVID-19  پنهان‌کاری کرده است. او پیش از این نیز سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین متهم کرده و نیز گفته بود که این سازمان «پول هنگفتی» از آمریکا می‌گیرد.

ویروس کرونا موسوم به «COVID-19»  اواسط ماه دسامبر در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون دو میلیون و 830 هزار و 82 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان 197 هزار و 246 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 925 هزار و 38 نفر رسید. از این تعداد، 52 هزار و 185 نفر جان باخته و 110 هزار و 432 نفر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала