راز بازداشت غیرقانونی زندانیان سیاسی در "گوانتاناموی امارات" افشا شد

© Fotolia / Paolo Gallo Modenaادامه غیرقانونی بازداشت زندانیان سیاسی در "گوانتاناموی امارات" افشا شد
ادامه غیرقانونی بازداشت زندانیان سیاسی در گوانتاناموی امارات افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمپین بین‌المللی برای آزادی در امارات از آزاد نشدن چند زندانی سیاسی اماراتی علی‌رغم پایان دوره محکومیت‌شان و وضعیت نامناسب آنها در زندان پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه القدس‌العربی، "کمپین بین‌المللی برای آزادی" در امارات مقامات این کشور را به نگه داشتن پنج زندانی سیاسی در زندان بدنام "الرزین" معروف به "گوانتاناموی امارات" علی‌رغم پایان دوره محکومیت‌شان متهم کرد.

طبق این گزارش، پنج زندانی مذکور عبدالله الهاجری، عمران الحارثی، محمود الحسینی، مصور الأحمدی و فهد الهاجری هستند. چهار زندانی اول پس از یک محاکمه بحث‌برانگیز بازداشت و زندانی شدند و طبق حکم‌شان، باید ۱۶ جون سال ۲۰۱۹ آزاد می‌شدند.

Ливийские военные, лояльные новому правительству, изучают позиции боевиков ИГИЛ в западной части города Сирт перед сражением  - اسپوتنیک افغانستان
امارات پنج هزار تن سلاح و مهمات برای خلیفه حفتر فرستاد

این کمپین در ادامه گزارش داد: الهاجری نیز باید ماه گذشته میلادی آزاد می‌شد اما همچنان پشت میله‌های زندان است. این پنج زندانی سیاسی به أحمد الملا، فیصل الشوه، عثمان الشوه، عبد الواحد الشوه، عبد الله الحِلوی، سعید البریمی و خالد ربیعه اضافه می‌شوند که دوره محکومیتشان پایان یافته اما همچنان در زندان به سر می‌برند.

این کمپین در ادامه خواستار آزادی هرچه‌ سریع‌تر و بدون شرط تمامی زندانیان عقیدتی در بند شد و نسبت به ادامه بازداشت فعالان در سایه شیوع کرونا در گوانتاناموی امارات هشدار داد.

طبق این گزارش، مقامات امارات در سال ۲۰۱۳ محاکمه گروهی را انجام دادند که در رسانه‌ها به ماجرای "امارات ۹۴" معروف است و طی آن ۹۴ شهروند اماراتی از جمله چند وکیل، دانشجو و استاد محاکمه و محکوم به توطئه علیه نظام حاکم در امارات به دلیل درخواست انجام اصلاحات سیاسی شدند. در این محاکمه ۶۹ تن از افراد مذکور به شکل غیرعادلانه‌ای محکوم شدند.

کمپین بین‌المللی برای آزادی در امارات در ادامه گزارش خود تأکید کرد که افراد مذکور در زندان مورد شکنجه و آزار قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала