رهبر ‌کوریای شمالی زنده است

© REUTERS / KCNAرهبر کوریائی شمالی
رهبر کوریائی شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از مشاوران کلیدی رئیس‌جمهور کرویائی جنوبی اعلام کرد رهبر کرویائی ‌شمالی زنده و سرِحال است.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «چونگ ــ این مون» مشاور سیاست خارجی «مون جائه ــ این» رئیس جمهور کوریائی جنوبی اعلام کرد: کیم جونگ اون زنده و سرحال است. او از تاریخ 13 اپریل در منطقه وُنسان بوده است. هیچ تحرک شک‌برانگیزی تا حالا تشخیص داده نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا  - اسپوتنیک افغانستان
اخطار ترامپ به رهبر کوریائی شمالی

در حین حال برخی منابع دیگر در کوریائی جنوبی که امروز یکشنبه با فاکس نیوز گفتگو کردند گفته‌اند که کیم احتمالاً فوت نشده اما در حال گذران دوران دشوار نقاهت پس از جراحی است.

منبع فوق افزود: شایعات در هم پیچیده شده و کمتر قابل اعتمادند.

چند روز قبل سه منبع آگاه به رویتر خبر دادند که چین تیمی شامل کارشناسان طبی را برای مشاوره درخصوص شرایط کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به این کشور اعزام کرده است.

سفر دکتوران و مقامات چینی به کرویائی شمالی درحالی انجام شده که گزارشاتی درباره شرایط رهبر کوریائی شمالی منتشر شده بود.

قاتل برادر رهبر کوریائی شمالی از حبس رها شد - اسپوتنیک افغانستان
قاتل برادر رهبر کوریائی شمالی از حبس رها شد

قبلاً برخی منابع خبری از فوت «کیم جونگ اون» رهبر 36ساله کرویائی ‌شمالی و ورود یک تیم طبی چین به پیونگ‌یانگ خبر داده بودند.

این در حالی است که مرکز تحقیقاتی ویژه تحقیق درباره کرویائی شمالی ــ که مقر آن واشنگتن است ــ پس از بررسی یک سری تصاویر ماهواره‌ای گرفته‌شده از محل اقامت رهبر کرویائی شمالی گزارش داد که قطار ویژه کیم جونگ اون اخیراً وارد استیشن راه‌آهن در نزدیکی یکی از محل‌های اقامت وی شده است.

همچنین یک مجله جاپانی ادعا کرد که رهبر کرویائی شمالی پس از عمل جراحی که در ماه جاری میلادی به‌روی قلب وی انجام شد، در وضعیت نباتی قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала