طالبان: منافع حکومت افغانستان در جنگ است

© Photo / ARG / ARGارگ ریاست جمهوری
ارگ ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در واکنش به خواست آتش بس از سوی حکومت افغانستان گفته است که ما مسئولیت خود را برای صلح انجام دادیم.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه تروریستی طالبان در واکنش به تقاضای آتش بس از سوی حکومت گفته است: "امارت اسلامی برای هموطنان خود و جامعه جهانی واضع می‌سازد که ما مسئولیت خود را برای صلح و پایان دادن جنگ انجام داده ایم."

خلیلزاد به طالبان: خشونت را کاهش دهید - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به طالبان: خشونت را کاهش دهید

مجاهد گفته است که همه شاهد هستند توافقنامه طالبان با امریکا به همین هدف به امضا رسید، تا به پایان رساندن جنگ نزده ساله، راه حل مسالمت آمیز پیدا شود.
طالبان پیوسته حکومت افغانستان و آمریکا را به نقض توافق‌نامه صلح متهم کرده و در اعلامیۀ امروز این گروه نیز آمده که حکومت افغانستان روند رهایی زندانیان این گروه را به تأخیر انداخته و در تشکیل هیأت گفت‌وگوکننده نیز ناکام بوده است.
سخنگوی طالبان نیز گفته است که درنشست بین‌الافغانی راه‌های رسیدن به صلح، امنیت و پایان جنگ سنجیده می‌شد، و ممکن تا اکنون پیشرفت زیادی صورت می‌گرفت. وی تصریح کرد: "اما چون منافع اداره کابل در دوام جنگ است، از همان روز به ایجاد موانع در راستای توافقنامه آغاز کرد و رهایی زندانیان را به بهانه‌های مختلف به تاخیر انداخت و تیم مذاکراتی را معرفی نکرد و اختلافات میان خودی را حل نتوانست."
در اعلامیۀ این گروه هم‌چنان آمده که ناتو برخلاف مفاد توافق‌نامه صلح، به تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی افغانستان پرداخته و جنگ را شدت بخشیده است.
یادآوی می‌کنیم که محمد اشرف غنی، از گروه تروریستی طالبان، خواسته است که به احترام ماه رمضان و در شرایطی که ویروس کرونا در سراسر کشور شیوع یافته است، به صدای صلح و آتش‌بس لبیک بگویند و از خشونت وکشتن مسلمانان کشور دست بکشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала