مبارزه برای حضور نظامی؛ امریکا 54 فروند جنگنده را در نزدیکی‌ مرزهای روسیه مستقر می‌کند

© Photo / Public domain/Robert Sullivanمبارزه برای حضور نظامی؛ امریکا 54 فروند جنگنده را در نزدیکی‌ مرزهای روسیه مستقر می‌کند
مبارزه برای حضور نظامی؛ امریکا 54 فروند جنگنده را در نزدیکی‌ مرزهای روسیه مستقر می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا قصد دارد 54 فروند جنگندۀ اف-35 در آلاسکا تا سال 2021 میلادی حضور نظامی خود را در قطب شمال و مناطق هم مرز با روسیه تقویت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفینس اکسپرس، امریکا قصد دارد با استقرار 54 فروند جنگندۀ اف-35 لایتنینگ-2 نسل پنجم در آلاسکا تا سال 2021 حضور نظامی خود را در قطب شمال و مناطق هم مرز روسیه تقویت کند.

موارد عجیب در گزارش مربوط به پایگاه مخفی امریکا در نزدیکی مرز روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
موارد عجیب در گزارش مربوط به پایگاه مخفی امریکا در نزدیکی مرز روسیه

طبق گزارش نشریه اوکراینی، استقرار جنگنده‌های امریکایی در پایگاه هوایی ایلسون در آلاسکا، با دو فروند اف-35 آغاز شد. این جنگنده‌ها در ماه اپریل در آنجا دیده شده اند و قرار است جنگنده‌های نسل پنجم از جنگنده‌های اف-22 مستقر در آلاسکا پشتیبانی کنند.

این نشریه نوشت است «تقویت گروه حمل و نقل هوایی از اهمیت استراتژیک مهم برای امریکا در مبارزه برای حضور نظامی در قطب شمال، که روسیه از چندسال پیش روی آن قدم گذاشته است، برخوردار است. این امر به شما اجازه می‌دهد که در صورت درگیری، فوراً تسلط هوا را بدست آورید که در نبرد حال حاضر حیاتی است.

در آماده نوشته است که پایگاه‌های هوایی امریکا در آلاسکا این امکان را می‌دهد که مناطق پرتاب زیردریایی‌های نیروی دریایی روسیه و همچنان مسیرهای گشت‌زنی برای طیاره‌های حمل و نقل هوایی استراتژیک روسیه را کنترول کند.

پیش از این، گزارش شده بود که یک طیارۀ جاسوسی امریکا در تلاش بود تا خود را به تاسیسات روسیه در روسیه نزدیک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала