فرود نیروهای هوابرد روسیه از ارتفاع 10 کیلومتری در قطب شمال + ویدیو

© Photo / Alexey Ereshkoفرود نیروهای هوابرد روسیه از ارتفاع 10 کیلومتری در قطب شمال + ویدیو
فرود نیروهای هوابرد روسیه از ارتفاع 10 کیلومتری در قطب شمال + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه می‌گوید که نیروهای هوابرد کشور برای نخستین بار در تاریخ از ارتفاع 10 هزار متری در شرایط قطب شمال در سرزمین فرانتس یوزف فرود انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه با نشر خبری می‌گوید که نیروهای هوابرد ارتش روسیه برای نخستین بار در تاریخ جهان از ارتفاع 10 هزار متری در شرایط شدید قطب شمال فرود انجام دادند.

در خبرنامه آمده است: برای نخستین با در تاریخ جهان، نیروهای هوابرد ارتش روسیه به عنوان بخشی از یک واحد ترکیبی از ارتفاع 10 هزار متری از طیاره ایل-76 در شرایط شدید قطب شمال در سرزمین فرانتس یوزف فرود انجام دادند.

وزارت دفاع ملی روسیه می‌گوید که در این فرود نیروهای هوابرد کشور از تجهیزات فرود در ارتفاع بالا از جمله سیستم‌های پراشوتی مخصوص نسل جدید، تجهیزات اکسیجن و تجهیزات ویژه لباس در شرایط شدید قطب شمال استفاده کرده اند.

این وزارتخانه می‌افزاید که سه فروند طیاره حمل و نقل نظامی فرود نیروهای هوابرد کشور را تامین  کردند و سپس پیلوتان ایل-76 در شمالی ترین فرودگاه هوایی ناگورسکوی در جزیره الکسندرا در سرزمین فرانتس یوزف نشست کردند.

نیروهای هوابرد روسیه یا VDV (از نیروهای فرود آمدن هوایی) یک شاخه نظامی از نیروهای مسلح فدراسیون روسیه است. این نیرو برای اولین بار قبل از جنگ جهانی دوم دو عملیات قابل توجه در هوا و تعدادی پرش کوچکتر در طول جنگ انجام داد و سالها پس از سال 1945 بزرگترین نیروی هوابرد جهان بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала