ربانی: تا تغییر نظام سیاسی افغانستان به مبارزه ادامه می‌دهیم

© Photo / کسراربانی: تجربه نظام متمرکز به بن‌بست رسیده است
ربانی: تجربه نظام متمرکز به بن‌بست رسیده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو ارشد تیم ثبات و همگرایی تاکید کرد که آرای مردم معامله نخواهد شد و این تیم تا تغییر نظام سیاسی افغانستان به مبارزه با «کودتا علیه آرای مردم» ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک،«صلاح‌الدین ربانی» از رهبران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» و نیز رهبر «حزب جمعیت اسلامی افغانستان» با انتشار پیامی به مناسبت پیروزی جهاد افغانستان در هشتم ثور گفت که این کشور به سمت نظام استبدادی و انحصارطلبی بازگشته است.

وی با اشاره به مشارکت پایین مردم در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال گذشته گفت که دلیل آن تلاش‌های ویرانگر و اغماض برخی از جریان‌ها و شخصیت‌ها در سطوح ملی و متحدان بین‌المللی افغانستان نسبت به جفاهای تاریخی در مقابل اراده عمومی بود که دلگرمی و باور مردم نسبت به روندهای ملی و نقش آنها در جهت تعیین سرنوشت‌شان را روز به روز کمرنگ‌تر کرد.

ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله 
 - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله

این عضو رهبری تیم ثبات و همگرایی افزود: اغماض و بی‌تفاوتی بیشتر از این در برابر کودتاهای انتخاباتی، نتیجه‌اش بازگشت به استبداد و انحصارگرایی و روی کار آمدن حکومت‌هایی خواهد بود که با جامعه و نیازهای آن فاصله دارند.

در حالی که برخی گزارش‌ها از تلاش تیم ثبات و همگرایی و «اشرف غنی» برای رسیدن به یک توافق سیاسی خبر می‌دهند، ربانی تصریح کرد: ما به اِعمال حاکمیت رأی ‌و اراده واقعی مردم باور داریم و به هیچ قیمتی با هرگونه کودتا علیه آرای مردم کنار نمی‌آییم.

آقای ربانی ادامه داد: در مبارزه خویش در این مسیر نیز دنبال هیچگونه مأموریت و امتیازطلبی نبوده‌ایم و‌ نیستیم، بلکه هدف ما ایجاد نظامی است که مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشند و این هدف، بدون تغییر ساختار کنونی نظام سیاسی و توزیع افقی ساختار قدرت میسر نیست و ما برای رسیدن به این هدف، به مبارزه خویش تا حصول آن ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که ربانی خواستار گنجانده شدن موضوعاتی چون ابطال نتیجه انتخابات، تغییر ساختار نظام و تشکیل حکومت مشارکتی مبتنی بر توافق سیاسی در توافق با اشرف غنی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала