سازمان جهانی بهداشت: میلیونها افغان به کمک بهداشتی نیاز دارند

© JAKمیلیونها افغان به کمک نیاز دارند
میلیونها افغان به کمک نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت اظهار داشته است که 3،7 میلیون افغان نیاز به خدمات عاجل طبی دارند.

اسپوتنیک به نقل از تنسیم، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که در سال جاری میلادی 3،7 میلیون شهروند افغانستان به دلیل جنگ، فاجعه های طبعی و عدم وجود خدمات ابتدایی نیاز به خدمات عاجل طبی دارند.
سازمان جهانی صحت در گزارشی از وضعیت افغانستان در جنوری سال جاری میلادی نوشت که بر اثر درگیری‌ها در این ماه 11 هزار و 391 نفر از 15 ولایت افغانستان مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

Eren Erdem - اسپوتنیک افغانستان
چگونه شبه نظامیان داعش کمک های طبی بدست آوردند: بخش جدید سندها از مخالفان

در این گزارش آمده است که در حدود 21 هزار و 965 نفر از مردم افغانستان نیز از 1 تا 30 جنوری از فاجعه های طبیعی آسیب دیده، 24 نفر کشته و 12 تن نیز زخمی شدند.

یازده ولایت افغانستان از مجموع 34 ولایت این کشور نیز طی این مدت با فاجعه های طبیعی روبرو شدند، 959 منزل مسکونی آسیب دید و 137 منزل دیگر نیز تخریب شد. افغانستان کشوری مستعد زمین لرزه، سیلاب، رانش زمین و غیره می باشد.

در جنوری سال 2020 همچنین 7 حمله به مراکز صحی گزارش شد که منجر به بسته شدن 16 مرکز معالجه شد که هیچکدام از آن‌ها هنوز بازگشایی نشده است. در مجموع نیز در این ماه 10 نفر از کارکنان طبی و کارکنان حامی آن‌ها کشته و 10 نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

گزارش می‌افزاید که براساس پیش‌بینی‌های این سازمان در سال 2020 میلادی 3.7 میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل جنگ، فاجعه های طبیعی و عدم وجود خدمات ابتدایی نیازمند خدمات طبی

 اضطراری هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала