کرزی: عملیات خارجی‌ها «علیه مردم» باید متوقف شود

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور پیشین کشور با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها و افزایش تلفات غیر نظامیان، از نیروهای خارجی خواسته که عملیات‌شان «علیه مردم» را فوراً متوقف کنند.ش

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از رسانه های خبری کابل، حامد کرزی، امروز دوشنبه؛ هشتم ثور در واکنش به گزارش اخیر یوناما که در آن تلفات غیر نظامیان در سه ماه نخست سال 2020 میلادی 533 کشته و 760 زخمی اعلام شده، گفته‌است که از تشدید خشونت‌ علیرغم پیشرفت‌ در روند صلح و امضای توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، عمیقاً نگران است.

 کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان

او با اشاره به گزارش هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان گفته‌است که این شمار غیر نظامی در نتیجه «بمباردمان هوایی و عملیات زمینی» جوانب درگیر در جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

آقای کرزی ضمن این‌که از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خواسته تا عملیات‌شان را به تعبیر او «علیه مردم افغانستان» بی‌درنگ متوقف کنند، از طرف‌های افغان درگیر جنگ نیز درخواست کرده تا از «برادرکشی» دست برداشته و تلاش‌های‌شان را برای ختم جنگ و تأمین صلح و امنیت پایدار در کشور هرچه زودتر سرعت بخشند.

در گزارش یوناما 55 درصد تلفات غیر نظامیان به مخالفان دولت از جمله گروه‌های طالبان و داعش و ۳۲ درصد آن به نیروهای طرفدار دولت شامل نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی نسبت داده شده‌است.

طالبان این گزارش را رد کرده و گفته‌اند که در آن به تلفات ناشی از حملات نیروهای دولتی و بمباران هوایی توجه کافی نشده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала