Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پزشک اسپانیایی: توپ و زمین قبل و بعد از بازی ضدعفونی می‌شوند

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از پزشکان برجسته اسپانیایی می‌گوید که با بازگشت فوتبال، توپ‌ها و زمین قبل و بعد از بازی‌ها ضدعفونی می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل راموس یكی از پزشكان برجسته فوتبال اسپانیا طی مصاحبه‌ مفصل با نشریه "ال‌پایس" اعلام کرد که وقتی فوتبال برگردد آنطور خواهد بود که ما آن را نمی‌شناسیم.

راموس گفت: "در ابتدا قرار نیست بازیکنان همان تماسی را که قبلاً عادت کرده‌اند داشته باشند. ما می‌خواهیم نوع دیگری از فوتبال را ببینیم. همه چیز کمی متفاوت خواهد بود."

لالیگا - اسپوتنیک افغانستان
پروتکل لالیگا برای تمرینات تیم‌ها

راموس در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنان می‌توانند با برخورد توپ به صورت خود آلوده شوند گفت: "نه، زیرا تمام مواد استفاده شده از جمله زمین و توپ‌ها قبل و بعد از بازی و در بین دو نیمه ضدعفونی می‌شوند. برخورد توپ استریل در زمین استریل آلوده کردن از این طریق دشوار خواهد بود."

پروتکلِ لالیگا برای بازگشت به عمل چهار مرحله را ایجاد کرده است. ابتدا تمرین به تنهایی یا به صورت جفت انجام می‌شود. سپس تمرین در گروه‌های کوچک و بعد از آن گروهی تمرین انجام خواهد شد. قبل از این‌که دوباره بازی‌های بعدی برگزار شود به شرط آنکه هیچ شیوع خاصی نداشته باشد که باشگاه‌ها در سه مرحله قبلی قادر به کنترل آن نباشند.

مرحله چهارم سوالات جدیدی را مطرح خواهد کرد. راموس اظهار داشت: "ما باید تعیین كنیم كه آیا تیم‌ها در یك هتل با هم زندگی می كنند یا خیر."

ایده بازیکنان که باید در ترکیب با هم‌تیمی قرار بگیرند با مقاومت روبرو شده است. راموس می‌گوید هنوز هم می‌توان از این امر جلوگیری کرد.

او در ادامه افزود: "محاصره بازیکنان و کادر فنی و پزشکی در هتل به مدت 15 روز قبل از شروع مجدد فقط برای اطمینان خاطر خودشان از نداشتن کوید19 می‌تواند بسیار سخت باشد. بدون این اندازه گیری، کارایی پروتکل کمی کاهش می‌یابد اما با کنترل‌های قبلی که ما در هفته‌های قبل از مسابقات انجام خواهیم داد عدم حضور بازیکنان در حالت بسته است."

راموس همچنین گفت که کروناویس تنها نگرانی پزشکان تیم لالیگا نیست: "بازیکنان به مدت هشت هفته با هم رقابت نکرده‌اند و محصور شده‌اند و همه آنها خانه‌های بزرگی ندارند که باید در آن کار کنند. ما نمی‌دانیم چه مدت طول می‌کشد برای بهبودی جسمی بدون افزایش میزان آسیب."

برخی بازیکنان ناراحت هستند و از آنها خواسته می‌شود قبل از شروع فصل دوباره فرم رضایت نامه امضا کنند.

راموس با اشاره به این‌که بازیکنان در آغاز هر فصل چیزی مشابه را امضا می‌کنند گفت: "این به معنای معاف نبودن ما از مسئولیت ما نیست. این فقط به منظور اطلاع رسانی به بازیکنان از وضعیت بیماری همه‌گیر، لزوم انجام آزمایش‌ها، پروتکل ها است و از آنجا که آنها در خانه محدود نمی‌شوند و خود را در معرض تماس با افراد دیگر قرار می‌دهند یک سطح خطر وجود دارد.

هنوز هم در اسپانیا با مقاومت زیادی به فوتبال آغاز می‌شود. بازیکنان از جمله کسانی بودند که مخالف اخلاق تست فوتبالیست‌ها هستند در حالی که بسیاری از کارکنان بهداشت و درمان دسترسی به آزمایش ندارند.

لالیگا آزمایشات را از یک شرکت آلمانی به صورت خصوصی آورده و منتظر است که وزارت بهداشت اسپانیا تصمیم بیشتری برای استفاده از آنها بگذارد.

راموس می‌گوید: "من یک پزشک هستم و همکارانم در خط مقدم کار می‌کنند. فهمیدم که مردم می‌توانند این کار را به دلایل اخلاقی زیر سوال ببرند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала