کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان

© Sputnik / JAK کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان
 کشته شدن 533 غیرنظامی در سه ماه نخست سال 2020 در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری میلادی در افغانستان 533 غیرنظامی کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) امروز در گزارشی اعلام کرد که در 3 ماه نخست سال جاری میلادی 533 غیرنظامی افغان از جمله بیش از 150 کودک کشته و 760 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این گزارش، در ماه مارچ که انتظار می‌رفت گفتگوهای میان افغانان آغاز شود، اما بیشتر جنگ شدت گرفته و غیرنظامیان متحمل تلفات بیشتر شده اند.

در بخشی از گزارش آمده است که 39 درصد تلفات غیرنظامیان از سوی طالبان صورت گرفته و 13 درصد آن از سوی گروه داعش انجام شده است.

 جنرال امریکایی: حملات طالبان بیشتر از حد تعیین شده در توافقنامه صلح است - اسپوتنیک افغانستان
جنرال امریکایی: حملات طالبان بیشتر از حد تعیین شده در توافقنامه صلح است

در ادامه‌ی این گزارش آمده است که زنان و کودکان از خشونت در افغانستان بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

یوناما تاکید کرد که بطور ویژه از تشدید خشونت‌ها در ماه مارچ  و افزایش تلفات غیرنظامیان نگران است زیرا این روند به دنبال هفته «کاهش خشونت‌ها» بین نیروهای حامی دولت افغانستان و طالبان و نیز توافقنامه صلح آمریکا و طالبان رخ داد.

براساس این گزارش نیروهای مخالف دولت مسئول 55 درصد از تلفات (282 کشته و 428 زخمی) هستند و نیروهای حامی دولت نیز مسئول 32 درصد از تلفات (198 کشته و 214 زخمی) می‌باشند.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان از همه‌ی طرف‌های درگیر خواسته است که جهت حفاظت و آسیب نرسیدن به غیرنظامیان با توجه به افزایش تهدیدات COVID-19 تلاش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала