اهدای 20 هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان توسط ایران

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستاناهدای20 هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان توسط ایران
اهدای20 هزار کیت تشخیص کرونا به افغانستان توسط ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های بهداشتی افغانستان از اهدای کیت‌های تشخیص کرونا از سوی ایران برای 20 هزار فرد مشکوک در این کشور خبر دادند.
 کرونا در افغانستان؛ تعداد مبتلایان به 1531 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ تعداد مبتلایان به 1531 تن رسید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عبدالحکیم تمنا رئیس اداره بهداشت هرات از اهدای کیت و کمک‌های آزمایشگاهی و پزشکی از سوی ایران به افغانستان خبر داد.

وی گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته میان مسئولان اداره بهداشت هرات و وزارت خارجه افغانستان با کشورهای همسایه برای رفع چالش‌ها در امر مبارزه با کرونا در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه و دارا بودن حسن نیت و روابط عمیق با افغانستان، برآن شد تا در پی نبود کیت‌های آزمایشگاهی کافی در افغانستان و نیاز شدید به این امکانات مقدار قابل توجهی کیت تشخیص به افغانستان اهدا کند.

وی افزود: پس از رایزنی‌های وزارت بهداشت و امور خارجه افغانستان با ایران برای 20 هزار فرد مشکوک به کرونا کیت‌های آزمایشگاهی به سفیر افغانستان در تهران تحویل داده شده و قرار است فردا به ولایت هرات ارسال شود.

رئیس اداره بهداشت هرات خاطرنشان کرد: با توجه به ولایت هرات که خط مقدم مبارزه با کرونا در افغانستان است، برای 10 هزار فرد مشکوک در این ولایت این کیت‌ها اختصاص می‌یابد.

دکتر تمنا تاکید کرد: مسئولان وزارت‌خانه‌های بهداشت و امور خارجه افغانستان در تلاش هستند تا برای جذب امکانات کافی از کشورهای دیگر همسایه و همکار نیز به زودی رایزنی‌ها خود را آغاز کنند.

با توجه به مبارزه گسترده جهانی با کرونا و درگیری کشورها با این ویروس خطرناک، ایران توانست کمک‌های آزمایشگاهی خود را به افغانستان ارسال کند و به این کشور در امر مبارزه با بیماری کوید 19 کمک کند.

یادآوری می کنیم، که بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، با شناسایی 125 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به بیماری کوید 19 از مرز 1800 نفر عبور کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала