خودداری ترامپ از صحبت در مورد «وضعیت» کیم جونگ اون

© AP Photo / Susan Walshخودداری ترامپ از صحبت در مورد «وضعیت» کیم جونگ اون
خودداری ترامپ از صحبت در مورد «وضعیت» کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفته است که از وضعیت رهبر کوریای شمالی"آگاهی بسیار خوبی" دارد اما تا هنوز نمی‌تواند در مورد آن صحبت کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا نموده است که وی دقیقا می‌داند حال رهبر کوریای شمالی چطور است، اما نمی‌تواند درباره آن صحبت کند. ترامپ در یک جلسه ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید به خبرنگاران بر روابط خوب خود با رهبر کوریای شمالی تاکید و اظهار کرد: «بلی دقیقا می‌دانم که حال او چطور است، میدوارم حال او خوب باشد. اکنون نمی‌توانم درباره آن حرف بزنم. خواهیم دید. شما احتمالا در آینده نه چندان دور از او خواهید شنید.» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت «اگر او رئیس‌جمهور نبود حالا آمریکا با کوریای شمالی وارد جنگ شده بود.»

واکنش ترامپ به خبرهای مربوط به «وضعیت وخیم» رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به خبرهای مربوط به «وضعیت وخیم» رهبر کوریای شمالی

پیش از این دونالد ترامپ گفته بود که به گزارش رسانه‌های خبری که می‌گویند کیم جونگ اون به شدت بیمار است، اعتمادی ندارد.

دونالد ترامپ در همان کنفرانس خبری سخنان اولیه خودش را نقض کرد و به خبرنگاران گفت: هیچکس نمی‌داند او کجاست و بنابراین نباید چنین چیزی می‌گفتم. اخباری روز شنبه درباره پیام کیم جونگ اون وجود داشت. من اینطور فکر نمی‌کنم.  

غیبت ناگهانی کیم جونگ اون،‌ رهبر کوریای شمالی از انظار عمومی به گمانه‌زنی و شایعات درباره بیماری یا مرگ او دامن زده است.

هفته گذشته، سی ان ان - با استناد به اظهارات یک مقام آمریکایی که خواسته بود نامش فاش نشود - گزارش داد آمریکا در حال رصد «اطلاعات محرمانه» است که نشان می‌دهد کیم پس از یک عمل جراحی «در معرض خطر جدی» قرار گرفته است. یکی دیگر از مقامات آمریکایی که او هم نامش فاش نشده گفته است نگرانی‌ها در مورد سلامتی رهبر کوریای شمالی درست و جدی است، اما ارزیابی شدت وخامت حال او دشوار است. کیم در 15 آپریل در جشن تولد پدربزرگ خود حضور نداشت، همین مسئله سبب شد گمانه‌زنی‌هایی درباره سلامتی او به وجود آید، به طوریکه برخی از رسانه ها گزارش‌های متعددی از وخامت حال او و حتی احتمال فوتش منتشر کردند.

این نخستین بار نیست که رهبر کوریای شمالی از انظار عمومی غایب می‌شود. او در سال 2014 نیز به مدت 40 روز ناپدید شده بود که همین موضوع منجر به انتشار شایعات گسترده‌ای شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала