قرنطین به خاطر گسترش ویروس کرونا ممکن سبب 7 میلیون بارداری ناخواسته در جهان شود

© AP Photo / Michel Eulerقرنطین به خاطر گسترش ویروس کرونا ممکن سبب 7 میلیون باداری ناخواسته در جهان شود
قرنطین به خاطر گسترش ویروس کرونا ممکن سبب 7 میلیون باداری ناخواسته در جهان شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل گفته است، که پیامدهای اقتصادی گسترش ویروس کرونا می تواند موجب بارداری های ناخواسته و خشونت در برابر زنان شود.
تاثیر غیرمنتظره گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر غیرمنتظره گسترش ویروس کرونا

به گزارش اسپوتنیک، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با همکاری سازمان امریکایی «اونیر هلث»، دانشگاه جان هاپکینز (ایالات متحده امریکا) و دانشگاه ویکتوریا (استرالیا) پیش بینی کرده اند، که طولانی شدن محدودیت های تحمیل شده در جهان به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا و همچنین پیامدهای اقتصادی گسترش کووید- 19 می تواند موجب بارداری های ناخواسته و خشونت در برابر زنان شود.

کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کرده اند، بر این باورند، که محدودیت های شش ماهه درباره ویروس کرونا می تواند پیامدهای جدی برای حقوق و سلامت زنان و دختران به همراه آورد.

این کارشناسان خاطرنشان می شوند، که پیامدهای اقتصادی منفی این بیماری همه گیر «می تواند بالای 47 میلیون زن در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​که از داروهای ضد بارداری مدرن استفاده نمی کنند، تاثیر گذاشته و منجر به 7 میلیون بارداری ناخواسته می شود».

در عین حال، شمار حوادث مربوط به خشونت مبتنی بر فشارهای جنسیتی در شش ماه قرنطین مداوم می تواند به 31 میلیون نفر برسد.

در همین حال، صندوق سازمان ملل تأکید می کند، که در جهان «در حال حاضر نشانه هایی از افزایش خشونت در برابر زنان و دختران وجود دارد، پیام های بیشتر و بیشتری به خطوط داغ تیلیفون های ضروری کشورها درباره خشونت خانگی ارسال می شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала