مورخ معلومات داد که چگونه بقایای هیتلر را یافتند

© Sputnikمورخ معلومات داد که چگونه بقایای هیتلر را یافتند
مورخ معلومات داد که چگونه بقایای هیتلر را یافتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بقایای آدولف هیتلر فیورر رایش سوم را Smersh اداره ضد جاسوسی اردوی اتحاد جماهیر شوروی در برلین در تاریخ 5 می سال 1945 پیدا کرد و بطور موثق ثابت شد که این جسد رهبر نازی ها است، در این باره الکساندر زدانوویچ دکتر علوم تاریخ همکار ارشد علمی موسسه تحقیقات تاریخ نظامی آکادمی جنرال شتاب نیروهای مسلح روسیه، برید جنرال متقاعد اداره فدرالی امنیت به خبرگزاری اسپوتنیک معلومات داد.

روز یکشنبه 77 سالگی تاسیسSmersh  (از کلمه «مرگ بر جاسوسان») تکمیل گردید. به گفته متخصصین، این بهترین اداره خدمات ویژه دوران جنگ جهانی دوم بود. Smersh  در طول زمان موجودیت خود، انجام موفقانه تمام عملیات تهاجمی اردوی سرخ، با بازی دادن به اطلاعات آلمان و خنثی کردن تعداد زیادی از اجنتان و خرابکاران آلمانی تامین کرد.

Smersh  نقش بسیار مهمی در عملیات تهاجمی به برلین در بهار سال 1945 بازی کرد. در برابر ماموران ضد جاسوسی اردو وظیفه معلوم نمودن سرنوشت و جستجوی جنایتکاران اصلی نازی قرار داشت.

زدانوویچ گفت: «اولین اطلاعات مبنی بر اینکه هیتلر تا 28 اپریل در پناهگاه خود باقی مانده بود، توسط مأمورین ضد جاسوسی در زمان نبردها بر سر رایشتاگ دریافت شده بود. در تاریخ 2 ماه می، سربازان ما دفتر راش را اشغال کردند و در عصر همان روز، مأمورین Smersh اجساد خانواده گیبلز وزیر تبلیغات رایش را در نزدیکی بونکر و اطراف آن پیدا کردند».

زدانوویچ گفت: و صبح وقت روز 3 می، آمر اداره سمیرش جبهه اول بیلوروس، الکساندر وادیس، به لاورینتی بیری کمیسار مردمی امور داخلی اتحاد جماهیر شوروی در مورد نتایج جستجوی سرکردگان نازی و مقامات بزرگ رایش سوم گزارش داد. از جمله اینکه، رئیس اسیر شده اتحادیه ملوانان آلمان در برلین، گینتسمان، گزارش داد که هیتلر و گیبلز خودکشی کرده اند و اجساد آنها سوخته است. زدانوویچ افزود: در شام همان روز، مارشال گیورگی ژوکوف، فرمانده جبهه اول بیلوروس، و برید جنرال کنستانتین تلگین، عضو شورای نظامی جبهه، در مسکو به سرقوماندان اعلی جوزیف استالین نتایج فعالیت های ماموران نظامی ضدجاسوسی گزارش دادند.

تانک T-34 که به هیتلر امکان اشغال روسیه را نه داد - اسپوتنیک افغانستان
تانک T-34 که به هیتلر امکان اشغال روسیه را نه داد

زدانوویچ گفت: « اما فقط در روز 5 ماه می سربازان تولی بخش سمیرش قول اردوی شماره 9 تفنگداران اجساد هیتلر و همسرش یوا براون را در یکی از گودال های ناشی از انفجار بمب در محوطه دفتر رایش یافتند." وی افزود: "مأموران ضد جاسوسی قول اردوی تفنگداران سپس حفاظت این بقایا و همچنین اجساد اعضای خانواده گیبلز و لوی درستیز نیروهای زمینی آلمان کربس را بر عهده گرفتند."

نفرت از هیتلر روسیه را ابرقدرت ساخت  - اسپوتنیک افغانستان
نفرت از هیتلر روسیه را "ابرقدرت" ساخت

به گفته این کارشناس، همزمان جستجوی شاهدان جدید و اسناد لازم برای شناسایی و تشخیص بقایا ادامه یافت. در اختیار اداره ضد جاسوسی گروهی از طبیبان نظامی قرار داده شد که تمام اقدامات لازم را برای شناسایی جسد هیتلر انجام دادند و نتایج را توسط اسناد مربوطه مستند ساختند.

زدانوویچ اعلامیه های را که بطور متناوب بوجود می آیند که گویا هیتلر به فرار از برلین محاصره شده موفق شده بود، رد کرد. وی خاطرنشان كرد: « این كامل مزخرف است. من می توانم یک بار دیگر به طور واضح تأیید كنم: دقیقاً اثبات شد كه جسد سوختانده شده مربوط به هیتلر بود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала