پوتین: در روز 9 مه روز پیروزی بر فاشیزم رژه هواپیماها و بالگردها برگزار می شود

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: در روز 9 مه روز پیروزی بر فاشیزم رژه هواپیماها و بالگردها برگزار می شود
 پوتین: در روز 9 مه روز پیروزی بر فاشیزم رژه هواپیماها و بالگردها برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود محدودیت هایی که به دلیل شیوع کرونا ویروس وجود دارد، رژه هوایی در 9 ماه مه، روز پیروزی بر فاشیزم در روسیه برگزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، با وجود محدودیت هایی که به دلیل شیوع کرونا ویروس وجود دارد، رژه هوایی در 9 ماه مه، روز پیروزی بر فاشیزم در روسیه برگزار می شود.  

 رئیس دولت تأکید کرد که کشور با رعایت کلیه الزامات ایمنی و رژیم ایزوله ، این روز مقدس را جشن خواهند گرفت.

پوتین گفت: "در این رژه، ادای احترام به قهرمانان، رژه تجهیزات هوایی و زمینی، شامل هواپیماهای جنگی مدرن و هلیکوپترها برگزار می شود. و در همین شب در مراکز شهر آتش بازی سنتی برگزار خواهد شد".

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد که تمام برنامه ها برای 9 ماه مه، از جمله رژه در میدان سرخ و روند حرکت قطعه جاودان، در صورت ایمن بودن آن به ویژه برای سابقه داران جنگ میهنی، انجام می شود.

در روز پیروزی، رئیس جمهور خواهان ادای احترام به مناسبت یابود سربازان جنگ کبیر میهنی که جان های خود را بخاطر پیروزی بر فاشیزم  از دست داند، شده است.

 نبرد بر سر برلین - اسپوتنیک افغانستان
نبرد بر سر برلین

 شایان ذکر است که روز 9 مه مردم روسیه  و ملتها و نيروهای صلحدوست جهان سالگرد پيروزی اتحاد شوروری و نيروهای ضد فاشيست بر فاشيزم هيتلری و پایان جنگ جهانی دوم را جشن میگيرند. این جشن هرساله در مسکو پایتخت روسیه با برپایی رژه نیروهای نظامی و حضور گسترده مردمی برگزار میشود. جنگ کبير ميهنی در سحرگاه 22 جون 1941 با حمله غافلگيرانه ارتش فاشيزم هيتلری به اتحاد شوروی آغاز شد. در لحظه آغاز جنگ، آلمان هيتلری از امکانات اقتصادی و نظامی تقريباً سراسر قاره اروپا برخوردار و دارای جمعيتی برابر با 290 ميليون نفر بود. در همان حال جمعیت اتحاد شوروی را 170.6 ميليون نفر تشکیل میدادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала