تبدیل شدن دفترهای گوگل و اپل به شهر ارواح

© AFP 2023 / BEN STANSALLتبدیل شدن دفترهای گوگل و اپل به شهر ارواح
تبدیل شدن دفترهای گوگل و اپل به شهر ارواح  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهر ارواح که در واقع دفاتر شرکت های سیلیکون ولی هستند در لندن ظاهر شده اند.
تاثیر غیرمنتظره گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
تاثیر غیرمنتظره گسترش ویروس کرونا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اس ان بی سی، در این محوطه ها، ساخت و ساز به خاطر قرنطینه متوقف شده است و کارگران خانه نشین شده اند.

طی ده سال اخیر بسیاری از شرکت های فناوری پیشرفته شعبه های خود را در لندن باز کرده اند. فیسبوک، تویتر و آمازون، برج های درخشانی خریدند تا کارمندانشان در آنجا مشغول به کار شوند. اما برخی پروژه های بزرگ و از جمله دفتر آلفابت در مرحله اجرا قرار دارد و سرنوشت آن مشخص نیست. پردیس غول های فناوری اطلاعات به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا به شهر های ارواح تبدیل شده اند.

دفتر گوگل نیز دچار همین مشکل است. ساختمان یک آسمان خراش 11 طبقه که سقف آن نیز حالت کاربری دارد. در این آسمان خراش استخر 25 متری، زمین دو 200 متری روی بام و باشگاه ورزشی بزرگ قرار دارد. این دفتر برای 4000 کارمند جا دارد. اما در حال حاضر به خاطر ویروس کرونا شرکت برای چند سال از برنامه عقب می افتد. گشایش دفتر برای سال های 2023 و 2024 برنامه ریزی شده است.

در نخست گوگل امیدوار بود، که کار ساختمان خود را تا سال 2016 به پایان برساند، اما این تاریخ تغییر کرد. ایده های نخستین برای ساختن یک ساختمان بزرگ به ارزش 1.2 میلیارد دالر (حدود 89 میلیارد روبل) توسط لری پیج بنیانگذار شرکت از بین رفت. از دید وی طراحی آسمان خراش خیلی خسته کننده بود.

اپل همچنین برنامه ریزی کرده بود تا 1.4 هزار نفر از کارمندان خود را از چندین دفاتر به فضای جدید 47 هزار متر مربع منتقل کند، اما این بیماری همه گیر همه مهلت ها را مختل کرد. آسمان خراش "سیب" قرار بود شش طبقه نیروگاه پیشین زغال سنگ را اشغال کند. این ساختمان روی جلد آلبوم Pink Floyd Animals نمایش داده شده است.

سیلیکون ویلی Silicon Valley نام موقت برای حومه شهر سان فرانسیسکو (کالیفرنیا ، ایالات متحده) است، که در آن بسیاری از شرکت های پیشرفته متمرکز شده اند (زیراکس ، ای بی ، ادوبی ، اینتل ، سیمانتک و دیگران).

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала