ترامپ: چین خسارات انتشار کرونا را پرداخت خواهد کرد

© REUTERS / Alexander Dragoترامپ: گزینه های مسئولیت چین در انتشار کرونا را تحقیق می‌کنیم
ترامپ: گزینه های مسئولیت چین در انتشار کرونا را تحقیق می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری آمریکا گفته است، ایالات متحده احتمال دارد به دنبال گرفتن خسارت بزرگ از چین بابت شیوع ویروس کرونا باشد که در شهر ووهان آغاز و در سراسر جهان گسترش یافت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده در بیاناتی ابراز داشت است:‌ «ما از چین راضی نیستیم. ما بابت تمام این وضعیت ناراحتیم چون بر این باوریم که پکن می‌توانست منشا این ویروس را متوقف کند. چین می‌توانست به سرعت شیوع این بیماری را متوقف کند و اجازه ندهد که این بیماری در جهان گسترش یابد. راه‌های زیادی برای شما وجود دارد که آنها را مسئول بدانید. همانطور که می‌دانید ما تحقیقات جدی انجام می‌دهیم».

ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کرد

ترامپ درباره سوژه اخیر یک روزنامه آلمانی که نوشته بود چین باید به‌ آلمان 30 میلیارد یورو غرامت بپردازد و علت آن هم خسارت‌های اقتصادی ناشی از ویروس است و در پاسخ به اینکه آیا آمریکا هم چنین چیزی را مدنظر دارد یا خیر، گفت:‌ «ما می‌توانیم کاری بسیار ساده‌تر از این انجام دهیم. آلمان به این مساله نگاه می‌کند و ما هم آن را بررسی می‌کنیم. ما به مبلغی بیش از آنچه آلمان در باره آن صحبت می‌کند، حرف می‌زنیم. ما مبلغ نهایی را هنوز نمی‌دانیم. این مبلغ بسیار  قابل ملاحظه است. این یک خسارت بین‌المللی است. این خسارت نه تنها برای آمریکا بلکه برای تمام جهان است».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی روز ‌های اخیر چندین بار سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده است. تصمیم دولت ترامپ در قطع کمک‌های مالی به این سازمان با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در جهان مواجه شده و اکثر کشور‌ها از آن انتقاد کرده‌اند.

داده‌های دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد، ایالات متحده تاکنون بیش از 56 هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ویروس و بیش از 987 هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است. در جریان جنگ ویتنام 58 هزار نیروی آمریکایی کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала