جنرال آمریکایی: در صورت ادامه خشونت طالبان منتظر پاسخ باشند

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Force جنرال آمریکایی: در صورت ادامه خشونت طالبان منتظر پاسخ باشند
 جنرال آمریکایی: در صورت ادامه خشونت طالبان منتظر پاسخ باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان هشدار می‌دهد که اگر طالبان خشونت‌ها را کاهش ندهند با پاسخ روبه ‌رو خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، جنرال اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان که امروز سه‌شنبه همراه با اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی به قول اردوی علمیا‌ت‌های خاص رفته بود، تاکید کرد که کاهش خشونت‌ها نیاز جدی است و باید طالبان از فرصت به‌میان آمده برای صلح استفاده کنند.

او‌ افزود:  «اگر طالبان به خشونت‌ها ادامه دهند، آنان باید منتظر پاسخ نیز باشند. ما نیاز داریم تا آنان خشونت‌ها را کاهش دهند و این کاهش به رهبری سیاسی تمامی جناح‌ها این فرصت را می‌دهد تا یک راه صلح‌آمیز را انتخاب کنند.»

پاسخ اسکات میلر به طالبان: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ اسکات میلر به طالبان: به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهیم

در همین حال، سرپرست وزارت دفاع ملی اما گفت که صلح برای حکومت در اولویت است: «در صورتی‌که طالبان او صلح را قبول نکنند و یا هر کس دیگر - مثلی که ثابت کردیم -  در هرجایی که باشند اردوی ملی افغانستان، قوت‌های امنیتی افغانستان مردانه از وجب وجب خاک این وطن دفاع می‌کنند».

آمارهای رسیده به طلوع‌نیوز نشان می‌دهند که در دو هفته پسین در حدود ۱۵۰ نظامی در نبرد با طالبان جان باختند؛ اما سرورست وزارت دفاع ملی می‌گوید که تلفات طالبان نیز زیاد بوده‌است: «تلفات دشمن به مراتب زیادتر است خصوصأ دراین اواخر، از زمانی که ما در دفاع فعال هستیم و تلفات الحمدالله کمتر شده‌است».

حکومت افغانستان گفته‌است که گروه طالبان پس از امضای توافق‌نامه صلح با امریکا، نزدیک به سه هزارحمله در کشور اجرا کرده‌است که درنتیجه آنها حدود هشت صد غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала