رهایی 70 زندانی جرایم جنایی از زندان هرات

© REUTERS / Lucas Jacksonرهایی 70 زندانی جرایم جنایی از زندان هرات
رهایی 70 زندانی جرایم جنایی از زندان هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین گروه زندانیان جنایی پس از صدور فرمان از سوی رئیس جمهور، از زندان ولایت هرات آزاد شدند.

به گزارش اسپوتنیک، اداره تنظیم امور زندان‌ها امروز سه‌شنبه (28اپریل) اعلام کرده است که بر بنیاد فرمانی که از سوی ریاست جمهوری درباره آزادی زندانیان صادر شد، نخستین گروه این زندانیان از زندان هرات رها شدند.

 آزاد ساختن زندانیان در افغانستان از بیم شیوع کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
آزاد ساختن زندانیان در افغانستان از بیم شیوع کرونا

روز گذشته احمد راشد طوطاخیل، رئیس اداره‌ی تنظیم امور زندان‌ها در یک نشست خبری با اعلام این مطلب گفت که رئیس جمهوری افغانستان فرمان عفو و تخفیف زندانیان را صادر کرده است.
صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوی افغانستان نیز بامداد صبح روز دوشنبه با نشر پیامی در تویترش از نهایی شدن فرمان عفو زندانیان به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین خبر داده بود.
فرهاد بایانی؛ سخنگوی اداره تنظیم امور زندان‌ها گفته‌است که بر اساس این فرمان، نخستین گروه 70 نفری زندانیانی که در چارچوب این فرمان قرار می‌گیرند آن قرار می‌گیرند، روز دوشنبه از زندان ولایت هرات آزاد شده‌اند.
اشرف غنی پیش از این نیز فرمان رهایی حدود 9 هزار زندانی را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زندان‌های افغانستان صادر کرده بود.
در حال حاضر بیش از 40 هزار زندانی در زندان‌های سراسر افغانستان به سر می‌برند.

رئیس اداره تنظیم امور زندان‌‌ها همچنین گفته است که براساس فرمان رئیس جمهوری، تاکنون 6 هزار و 124 زندانی آزاد شده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала