بلک واتر: نقش ما در افغانستان به طالبان داده شده است

© AP Photo / Jacquelyn Martin بلک واتر: نقش ما در افغانستان به طالبان داده شده است
 بلک واتر: نقش ما در افغانستان به طالبان داده شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر اعلام کرده که پس از امضای توافق‌نامه صلح نقشی که قرار بود این شرکت در افغانستان داشته باشد، به گروه طالبان واگذار شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  ایریک پرینس رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک واتر آمریکا به تازگی گفته است، نقشی که قرار بود در افغانستان به شرکت بلک واتر داده شود، هم اکنون پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان، به طالبان داده شده است.

پرینس افزوده که او تلاش زیاد کرد تا در ادامه جنگ در افغانستان به شرکت بلک واتر نقش داده شود، اما موفق به کسب این نقش نشده است.

به گفته او، بر بنیاد توافقنامه آمریکا و طالبان، این گروه مکلف است تا در برابر داعش، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی که بر ضد منافع امریکا کار می‌کنند، بجنگند.

بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است - اسپوتنیک افغانستان
بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است

او تاکید کرده، این دقیقاً همان ماموریتی است که دولت آمریکا نزدیک به 20 سال پیش به شرکت بلک واتر داده بود تا در افغانستان و منطقه به نفع آمریکا جنگ کند.

  بلک‌واتر یک شرکت نظامی خصوصی امریکایی است که در سال 1977 میلادی توسط اریک پرینس بنیان‌گذاری شد و در زمینه مدیریت خطر، ارائه خدمات لجستیکی، امنیتی و نیروهای مسلح خصوصی فعالیت می‌کند.

این شرکت سال‌ها در عراق و افغانستان به نفع ایالات متحده جنگیده است.

در عراق، نام این گروه با یکی از چالش برانگیزترین پرونده‌های حقوق بشری نیروهای خارجی گره خورده است که در آن، نیروهای این گروه به شکنجه‌های خشن و قتل‌های فجیع غیر نظامیان عراقی، متهم شده‌ است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала