پنتاگون: دستور کاهش سربازان در افغانستان تا هنوز موجود نیست

© AFP 2023 / Romeo Gacadجنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا
جنگ آوران نامرئی امپراطوری امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نسبت به گزارش‌های رسانه‌ای درباره مذاکرات پیرامون خروج کامل ارتش آمریکا از افغانستان واکنش نشان داده و اعلام کرد، هیچ دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه خبری الحره گفت، این وزارت‌خانه هیچ دستورالعمل رسمی را برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان ابلاغ نکرده است.

وی افزود، نیروهای آمریکایی در افغانستان به اجرای سازوکارهایی برای کاهش تعداد نیروهای قطعات خود به 8 هزار و 600 سرباز قبل از نیمه ماه جولای ادامه می‌دهند.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، کاهش تعداد سربازان در چارچوب توافق‌نامه امضا شده میان آمریکا و طالبان صورت می‌گیرد.

واشنگتن و کابل در ماه فوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند، در صورت پایبندی طالبان به توافق‌نامه امضا شده، ایالات متحده و همپیمانانش ظرف 14 ماه تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

اصرار ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
اصرار ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان

براساس این توافق‌نامه که در دوحه امضا شد هزاران سرباز آمریکایی پس از بیش از 18 سال در ازای برخی ضمانت‌های امنیتی طالبان و مذاکره این جنبش با دولت کابل، به تدریج از افغانستان خارج می‌شوند.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی از مشاوران امنیت ملی دولتش خواسته روند بازگرداندن سربازان این کشور از افغانستان به خانه را تسریع کنند.

چند مقام حوزه امنیت ملی آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی این کشور گفتند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا هر روز از این که سربازان کشورش همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند، شکایت می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در حالی فشارها به روی این مساله را افزایش می‌دهد که کارشناسان حوزه بهداشت و درمان پیش بینی می‌کنند که افغانستان به زودی شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در خاک خود خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала