بیل گیتس: رنج کرونا چندین سال دیگر باقی خواهد بود

© Sputnik / Grigoriy Sisoev  /  مراجعه به بانک تصاویر بیل گیتس: رنج کرونا چندین سال دیگر باقی خواهد بود
  بیل گیتس: رنج کرونا چندین سال دیگر باقی خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارفرمای آمریکایی، بنیانگذار شرکت مایکروسافت می‌گوید: جهان طی چند سال آینده؛ حتا اگر ویروس کرونا را در کنترل داشته باشد، دیگر قادرنخواهد بود به زندگی عادی بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه  Le Figar بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت مبارزه با ویروس کرونا را با میدان نبرد در جنگ جهانی مقایسه کرد.

وی در مصاحبه با این نشریه فرانسه درباره همه‌گیری جهانی کرونا پیش‌بینی کرده که «جهان مدرن تا سال‌ها رنگ زندگی عادی را به خود نخواهد دید، از جمله گردهمایی‌ها و رویدادهای جمعی نظیر کنسرت‌های موسیقی و مسابقاتی که تا پیش از این در ورزشگاه‌ها برگزار می‌شدند، برای مدتی طولانی به حالت معمول باز نخواهند گشت.»

مشاور سابق ترامپ: بیل گیتس ویروس کرونا را ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
مشاور سابق ترامپ: بیل گیتس ویروس کرونا را ساخته است

  گیتس گفت:‌ «همه‌گیری ویروس کرونا کل بشریت را علیه ویروس وارد جنگ کرده است. آسیبی که تاکنون به سلامت، ثروت، و رفاه  مردم وارد شده است، عظیم است.» 

او گفت:‌ « این بیماری شبیه به یک جنگ جهانی است، با این تفاوت که در اینجا همه ما در یک طرف نزاع قرار داریم.به عقیده وی همه‌گیری ویروس کرونا برای همه کسانی که در این دوران زندگی می‌کنند، نقطه‌عطفی تعیین‌کننده‌ خواهد بود.»

بیل گیتس در ادامه افزوده است: در این زمان، هیچکس نمی‌داند که تولید واکسنی که خطری در پی نداشته باشد، چقدر طول خواهد کشید. 

او گفت:‌ «اغلب از من می‌پرسند که تولید انبوه واکسن چه زمانی شروع می‌شود. من نیز مانند مقامات ارشد بهداشت عمومی می‌گویم که احتمالا 18 ماه طول می‌کشد، هرچند، این دوره ممکن است 9 ماه یا شاید دو سال باشد.»

وی افزود: «نکته کلیدی، طول مرحله سوم آزمایش واکسن است، که طب آن میزان امنیت و ثمربخشی واکسن مشخص خواهد شد.»

گیتس درباره امیدواری‌اش به تولید واکسن گفت که «تا تابستان پیش رو» خواهیم دانست که تولید واکسن موثر چقدر طول می‌کشد. 

بیل گیتس گفت‌:‌ «خواهیم دید. چون اکنون دارند واکسن را روی انسان آزمایش می‌کنند. خواهیم دید که آیا واکسن در بدن باعث تولید پادتن قوی می‌شود یا نه، و بعد باید آزمایش امنیت محصول را انجام دهیم و سپس تولیدش را آغاز کنیم.»

بیل گیتس پیشتر ‌‌در ماه جاری در گفت‌وگو با فایننشال تایمز هشدار داده بود که همه‌گیری‌های ویروسی شبیه به شیوع ویروس کرونا، ممکن است هر 20 سال تکرار شود. 

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ از شیوع یک عفونت کروناویروس جدید به عنوان یک بیماری همه گیر خبر داد.

طبق آمار گردآوری شده از جانب دانشگاه جان هاپکینز، نتیجه آزمایش بیش از 869 هزار و 172 نفر در ایالات متحده آمریکا مثبت اعلام شده است. دست‌کم 49 هزار و 963 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به COVID-19 جان باخته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала