طالبان: اگر اعضای ما، از کرونا در زندان بمیرند انتقام سختی خواهیم گرفت

© AP Photo / Hussein SayedAfghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020.
Afghanistan's Taliban delegation arrive for the agreement signing between Taliban and U.S. officials in Doha, Qatar, Saturday, Feb. 29, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان نسبت به اوضاع زندانیان این گروه در افغانستان هشدار داد و گفت که آمریکا مسئول اجرای توافقنامه قطر است و اگر اعضای آنها بر اثر کرونا در زندان بمیرند، انتقام سختی خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، پس از تایید اداره تنظیم امور زندان‌های افغانستان مبنی بر مثبت بودن نتایج ابتدایی تست کرونای شماری از زندانیان این کشور، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره عواقب مرگ اعضای این گروه بر اثر ابتلا به کرونا به آمریکا و دولت افغانستان هشدار داد.

مجاهد تاکید کرد که طالبان پیش از این نیز درباره وضعیت زندانیان در افغانستان، تراکم بالا و مشکلات دیگر از جمله تغذیه و درمان زندانیان همواره تصریح کرده بود که اگر در چنین حالتی بیماری کرونا در زندان‌ها شیوع پیدا کنند ممکن است فاجعه‌ای رخ دهد.

 جنرال آمریکایی: در صورت ادامه خشونت طالبان منتظر پاسخ باشند - اسپوتنیک افغانستان
جنرال آمریکایی: در صورت ادامه خشونت طالبان منتظر پاسخ باشند

وی افزود: «در این مورد مسئولیت بطور مستقیم به آمریکا برمی‌گردد که اگر در عملی شدن توافقنامه انجام یافته جدی بود، اکنون علاوه بر آزادی زندانیان، پیشرفت دیگری هم صورت می‌گرفت و زندانیان با این خطر مواجه نمی‌شدند.»

سخنگوی طالبان دولت افغانستان و سازمان‌های حقوق بشری را نیز به جدی نگرفتن این بحران متهم کرد.

مجاهد از نهادهای بین‌المللی خواست تا با موضوع زندانیان برخورد سیاسی و سلیقه‌ای نکنند و برای نجات زندگی انسان‌ها مسئولیت خود را با جدیت انجام دهند.

طالبان همچنین به همه طرف‌های دخیل هشدار داد که اگر زندانیان این گروه بمیرند در مورد هر فرد سوال می‌شود و انتقام‌شان گرفته خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала