پیام رئیس جمهور غنی در رابطه به برنامه توزیع نان به نیازمندان + ویدئو

© Photo / ارگ اشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و ادامه قرنطین شهرها، رئیس جمهور غنی در یک پیام ویدیویی گفت، برنامه توزیع نان از نانوایی ها به نیازمندان امروز در کابل آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ای ارگ، رئیس جمهورغنی در یک پیام ویدیویی که نیمه‌های شب منتشر شد، گفته است که با توجه به اوضاع وخیم اقتصادی به دلیل همه گیر شدن کرونا در افغانستان، به همه دستگاه های دولتی هدایت داده که برنامه توزیع نان خشک را از طریق نانوایی ها آغاز کنند.

او افزوده که این برنامه از امروز چهارشنبه (دهم ثور) در کابل آغاز می شود و قرار است تا پایان این هفته در هرات، مزارشریف، قندهار، قندز و جلال آباد نیز شروع شود.

 

 

رئیس جمهور از علما، شهرداران، وکیلان گذر، بزرگان قومی و جامعه مدنی خواسته که برای ترتیب لیست نیازمندان و مستحقین برای توزیع نان با دولت همکاری کنند.

آقای غنی تاکید کرده که مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا با توزیع رایگان نان حل نمی شود، اما دولت ده ها برنامه اساسی مانند ساختن بندهای آبگردان، پروژه های زودثمر زراعتی و احداث جاده های روستایی را روی دست دارد.

وی خاطرنشان کرده که با تمام مشکلات و تنگناهایی که آفت کرونا ایجاد کرده،برنامه‌های دولت طوری تدوین شده که کسری بودجه را به حداقل   یا صفر برساند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان در حال افزایش است و تاکنون بیش از یک هزار و 800 تن به این ویروس مبتلا شده اند. پیش از این حکومت برای رسیدگی به نیازمندان به توزیع گندم روی آورده بود که در برخی نقاط شهر کابل خبرساز شد، اما حکومت آن را آزمایشی خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала