Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نامزد خاشقجی مانع سعودی‌ها برای خرید باشگاه نیوکاسل

© AP Photo / Virginia Mayoمتهم به قتل «جمال خاشقجی» در عربستان عفو شد
متهم به قتل «جمال خاشقجی» در عربستان عفو شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد جمال خاشقجی از لیگ برتر می‌خواهد که مانع تصاحب عربستان سعودی بر نیوكاسل شود.

به گزارش اسپوتنیک، نامزد جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول واشنگتن پوست از لیگ برتر خواسته كه مانع تصاحب عربستان سعودی از نیوكاسل یونایتد به دلیل جنایات انجام شده علیه همسر فقیدش شود.

یک کنسرسیوم عربستانی که نزدیک به خرید باشگاه لیگ برتری در معامله 300 میلیون پوندی شده و حالا "هاتیسه چنگیز" معروف به خدیجه نامزد خاشقجی از طریق وکیل خود نامه‌ای را به هیئت حاکمه لیگ برتر انگلستان ارسال کرده و خواسته که به دلیل پنهان‌کاری در مورد مرگ خاشقجی در سال 2018، این اقدام باید رد شود.

گفته می‌شود خاشقجی روزنامه نگار سعودی پس از رفتن به دفتر دولت برای گرفتن اسناد مربوط به ازدواج آینده‌اش با خدیجه در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید.

در نامه‌ای که به ریچارد مسترز رئیس لیگ برتر آمده، "خانم چنگیز از شما و هیئت مدیره لیگ برتر می‌خواهد تا تمام اقدامات لازم را انجام دهند تا از وقوع این تصاحب جلوگیری شود."

در این نامه آمده: "بدون شک این اقدام صحیح، مناسب و قانونی برای شما و لیگ برتر است که خصوصاً با توجه به قتل بی‌رحمانه نامزد خانم چنگیز انجام دهید. نباید در لیگ برتر و فوتبال انگلستان برای هر کسی که در چنین اعمال ناگوار شرکت می‌کند جایی وجود داشته باشد.

خدیجه خطاب به لیگ برتر نوشته: "این برخلاف نامه و روح منشور روسای لیگ برتر و آئین نامه لیگ برتری و اصول اساسی و افتخاری است که بر اساس آنها بنا شده است."

کنسرسیوم سعودی نزدیک به خرید نیوکاسل صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF) توسط محمد بن سلمان ولیعهد این کشور کنترل می‌شود.

در بیانیه جداگانه هفته گذشته از طریق توییتر خانم چنگیز خواستار مداخله لیگ برتر در تصاحب احتمالی برای جلوگیری از بن سلمان از ورزش در انگلستان شده بود.

خدیحه نوشته بود: "مقامات انگلستان و لیگ برتر نباید اجازه دهند شخصی مانند محمد بن سلمان (سک) که هنوز هم در قبال قتل نامزد فقید من{جمال خاشقجی} نمی‌خواهد پاسخگو باشد، اینگونه در ورزش انگلستان شرکت کند. محمد بن سلمان به طور استراتژیک از ورزش‌های بین المللی برای ترمیم شهرت آسیب دیده خود پس از قتل جمال استفاده می‌کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала