Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

وضعیت بازی در لیگ‌های برتر اروپا چه‌گونه است؟

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر توپ فوتبال Russia World Cup Iran Training
توپ فوتبال  Russia World Cup Iran Training - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با تعلیق فوتبال به دلیل همه‌گیر شدن کروناویروس وضعیت فعلی لیگ‌های برتر اروپا چه‌گونه می‌باشد؟

به گزارش اسپوتنیگ، لیگ‌های برتر فوتبال اروپا به دلیل همه‌گیری کروناویروس به تعلیق رفتند و با آن‌که امیدهایی به برگشت وجود دارد اما وضعیت غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد.

 

با توجه به بحران کرونا اما وضعیت‌ پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا چه‌گونه است؟

فرانسه - لیگ 1

دیشب ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که هیچ رویداد ورزشی حتی پشت درهای بسته ممکن است قبل از ماه سپتامبر برگزار نشود و فصل‌های لیگ 1 و لیگ 2 لغو گردید.

مقامات امیدوار بودند که تیم‌ها بتوانند تمرین خود را طبق برنامه‌ریزی اوایل این ماه از 17 جون آغاز کنند و بازی‌ها در 25 جولای از سر گرفته شود اما لیگ برتر فرانسه طرح اریدویژه هالند را دنبال خواهد کرد زیرا دومین لیگ بزرگ اروپا است که به دلیل همه‌گیر شدن کرونا ویروس کنار گذاشته می‌شود.

اندکی پس از اعلام دولت، PSG تمایل خود را برای ادامه در لیگ قهرمانان اروپا ابراز کرد و ناصر الخلیفی رئیس این باشگاه در بیانیه‌ای گفت: "ما به تصمیم دولت فرانسه احترام می‌گذاریم، ما قصد داریم با توافق یوفا در لیگ قهرمانان اروپا رقابت کنیم. در هر کجا و هر زمان که برگزار شود. اگر بازی در فرانسه امکان پذیر نباشد، ما مسابقات خود را در خارج از کشور برگزار می‌کنیم و بهترین شرایط را برای بازیکنان و امنیت کلیه کارمندان خود در نظر خواهیم داشت."

 

انگلستان – لیگ برتر

لیگ برتر این هفته گفتگوهای بیشتری را برگزار خواهد کرد زیرا در ماه جون بازگشت پشت درهای بسته را مدنظر گرفته است.

هر 20 باشگاه روز جمعه آخرین کنفرانس خود را برگزار می‌کنند اما از سرگیری فوتبال داخلی فقط با تصویب دولت برگزار می‌شود.

بازنگری بعدی دولت در مورد محدودیت‌‌های فعلی قرنطینه در 7 ماه می انجام می‌شود زیرا برنامه ریزی دقیق با برنامه "شروع مجدد لیگ" ادامه دارد.

ورزش فقط در شرایطی که دولت رضایت دهد اقدامات خود را از سر می‌گیرد.

 

ایتالیا - سری آ

جوزپه كونته نخست وزیر ایتالیا اعلام كرد كه تیم‌های حرفه‌ای ورزشی می‌توانند تمرین را از 18 می به گونه گروهی از سر بگیرند.

سری A از 9 مارچ هنگامی که دولت دستور بسته شدن تمامی ایتالیا را صادر کرد به حالت تعلیق در آمده است.

12 بازی در سری آ باقی مانده به علاوه چهار بازی دیگر که از هفته 25 به تعویق افتاده است. جام حذفی ایتالیا نیز پس از اولین بازی مرحله نیمه نهایی به حالت تعلیق درآمده است.

این حرکت بدان معنی است که سری آ به طور بالقوه می‌تواند بازی‌های خود را در ماه جون از سر بگیرد اگرچه کونته گفت تصمیم در مورد آن تا تاریخ بعدی اتخاذ نخواهد شد.

 

اسپانیا - لالیگا

سالوادور اِیا وزیر بهداشت اسپانیا می‌گوید فوتبال حرفه‌ای در این کشور احتمالاً قبل از تابستان شروع نخواهد شد.

اسپانیا از 12 مارچ به دلیل نبرد با شیوع کرونا ویروس که منجر به جان باختن بیش از 22.000 جان در این کشور شده بدون فوتبال است.

لیگ اسپانیا قبلاً اعلام کرده بود که بازی قبل از اواخر ماه می از سر گرفته نمی‌شود و مقامات بهداشتی دولت به رهبری "اِیا" در مورد مجوز بازگشت فعالیت‌های ورزشی حرف آخر را می‌زنند.

اِیا روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: "برای من سخت است که حالا بگویم فوتبال حرفه‌ای قبل از تابستان باز خواهد گشت. ما به نظارت بر تکامل [ویروس] ادامه خواهیم داد و دستورالعمل‌هایی که ارائه خواهیم کرد نشان می‌دهد که چگونه فعالیت‌های مختلف می‌تواند به حالت عادی برگردد."

 

آلمان - بوندس لیگا

اگر مقامات لیگ تأیید كنند بوندس‌لیگا آماده از سرگیری در 9 ماه می است.

از سرگیری آن پشت درهای بسته بستگی به تصویب دولت و تمام ایالت‌های فدرال دارد و كریستین سیفرت رئیس اجرایی بوندسلیگا هشدار داد كه تهیه یك تاریخ دقیق "بسیار مغرضانه بوده و در دست آنها نیست."

سیفرت گفت: "اگر باید از 9 ماه می شروع کنیم ما آماده هستیم. اگر بعداً دوباره آماده شویم. ما فقط می‌توانیم شرایط چارچوب را ارائه دهیم."

به پایان رساندن فصل 2019/20 در فوتبال آلمان همچنان اولویت است با اینكه سیفرت اصرار دارد كه نمی‌تواند چنین كند به این معنی است كه "بوندس‌لیگا آسیب وثیقی برای بحران كروناویروس خواهد بود."

طبق گزارش اسکای در آلمان حداکثر 300 نفر می‌توانند در روز مسابقه در ورزشگاه حضور یابند. بوندس‌لیگا با پنج آزمایشگاه مختلف همکاری می‌کند تا از آزمایش کافی برای کرونا ویروس اطمینان حاصل کند. بازیکنان حداقل یک بار در هفته آزمایش می‌شوند که برای این فصل به حدود 20.000 تست نیاز است.

 

داستان کامل را اینجا بخوانید

هالند - اریدویژه

فصل لیگ برتر هالند خیلی زود به پایان رسید و سران لیگ عنوان قهرمانی فصل فعلی را  به هیچ تیمی ندادند.

همچنین به دنبال توافق حاصل از کنفرانس ویدئویی بین FA و باشگاه‌های هالند (KNVB)، هیچ صعود برای اریدویژه یا سقوط از لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

آژاكس در صدر جدول این لیگ قرار داشت و بعد از آن آكس آلكمار با اختلاف گل کمتر ایستاده بود.

اریدویژه آژاکس را به جلو انداخت تا مستقیماً به بازی‌های پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برود، در حالی که آلکمار در مرحله دوم مقدماتی بازی می‌کند. فاینورد رده سومی مستقیماً با گروه‌های آیندهوون و ویلمِ دوم به مرحله گروهی لیگ اروپا راه می‌یابند.

اما آلکمار بیانیه‌ای را منتشر کرده و با آن نارضایتی خود را از داوری به ویژه در رابطه با اعطای مکان‌های اروپایی اعلام داشته است.

تسویه مکان برای رقابت‌های اروپایی فصل آینده منوط به تصویب یوفا است.

 

بلجیم – لیگ برتر

هیئت مدیره "پرو لیگ" توصیه کرده که فصل باید پایان یابد و باشگاه کلوب بروژ قهرمان شناخته شود ولی این تصمیم هنوز توسط مجمع عمومی بلجیم FA تصویب نشده است.

 

پرتگال - پریمیر لیگا

تمام بازی‌های لیگ برتر این کشور در 12 مارچ به طور نامحدود به حالت تعلیق درآمد در حالی‌که 10 بازی این فصل برگزار نشده است.

لیگ برتر پرتگال برنامه‌های موقت برای اتمام فصل جاری را تا پایان ماه جولای ترسیم کرده است.

اتحادیه فوتبال آلگاروه (AFA) برای ایده میزبانی مسابقات باقی‌مانده فوتبال لیگ "پشت درهای بسته" در آلگاوره آماده است.

 

لیگ قهرمانان و لیگ اروپا

یوفا در حال بررسی پیشنهادهایی است که در آن بازی نهایی فینال لیگ قهرمانان اروپا سه ماه بعد از زمان برنامه ریزی شده یعنی در پایان ماه آگست برگزار شود.

فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار بود در تاریخ 30 ماه می در ورزشگاه المپیک آتاتورک در استانبول برگزار شود.

براساس یکی از پیشنهادهای جدید که یوفا در هفته آینده در مورد آن بحث خواهد کرد فینال به شنبه 29 آگست در همان مکان منتقل می‌شود.

بازی فینال لیگ اروپا که قرار بود در تاریخ 27 ماه می در گدانسک برگزار شود روز چهارشنبه 26 آگست برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала