کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین

© AFP 2023 / Fadel Sennaکشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین
کشف خطرناک ترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تیم بین المللی از باستانشناسان تحقیقاتی را انجام داده اند و خطرناک ترین مکان در کل تاریخ زمین را شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بررسی‌های یک تیم بین المللی دیرینه شناس، نشان می‌دهد که منطقه‌ای در جنوب شرقی کشور مراکش در آفریقا به نام «کم کم»، به علت تجمع بسیار بالای انواع مختلف دایناسور‌های شکارچی در صد میلیون سال قبل، خطرناکترین مکان در تمام تاریخ سیاره زمین باشد.

تیم بین المللی از دانشمندان دیرینه شناس به سرپرستی «نزار ابراهیم» از دانشگاه دیترویت و همچنین دانشگاه پورتسموث انگلستان، کاوش‌های گسترده‌ای در خصوص زمین شناسی و جانورشناسی در منطقه «کم کم» در جنوب شرقی مراکش ترتیب دادند که نتایج آن بسیار جالب توجه بود.

نزار ابراهیم سرپرست این گروه، طی گفتگوی مطبوعاتی که در مرکز انتشارات دانشگاه پورتسموث برگزار شد، گفت: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این مکان احتمالاً خطرناک‌ترین نقطه در تمام تاریخ سیاره زمین باشد. مکانی که موجودات مختلف دوام زیادی در آن نداشتند چرا که برخی از بزرگترین دایناسور‌های درنده و شکارچی که تاکنون شناخته شده اند، به طور همزمان در این مکان حضور داشتند و برای به دست آوردن غذا با یک دیگر در رقابت بودند».

خطرناک ترین کشورها برای سیاحت - اسپوتنیک افغانستان
خطرناک ترین کشورها برای سیاحت

دانشگاه پورتسموث نیز نتایج این تحقیق را «نخستین گزارش دقیق و کاملاً روشنگر از یک منطقه سرشار از فسیل» نامیده است.

  از جمله فسیل‌هایی که در این مطقه بسیار یافت شد، مربوط به یکی از درنده‌ترین دایناسور‌های گوشتخوار یعنی «تیراناسو رکس»، یا «تی رکس» است. این هیولای بزرگ که ملقب به «دروگر مرگ» بود، یکی از بزرگ‌ترین درندگان شناخته شده زمین است که حدود 12٫3 متر طول، 4 متر ارتفاع و حدود 8٫4 تن وزن داشته است.

منطقه «کم کم» در کنار رودخانه‌ها قرار داشت و مملو از شکارچیانی بود که از دایناسور‌های عظیم زمینی گرفته تا «پتروسور‌های پرنده»، در آن زندگی می‌کردند. چنین طبیعتی احتمالاً تعداد زیادی طعمه در اختیار آن‌ها قرار می‌داد چرا که تجمع این میزان قابل توجه شکارچیان در یک منطقه، بدون وجود غذای کافی قابل توجیه نیست.

«دیوید مارتیل»، یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه و دیرینه شناس دانشگاه پورتسموث، می‌گوید: «این مکان مملو از طعمه و حتی ماهی‌های عظیم الجثه، از جمله سیلکانت‌های غول پیکر و شش ماهی‌های عظیم بود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала