شیوع نوعی سندروم التهابی مرتبط با کروناویروس در میان کودکان بریتانیایی

© AFP 2023 / Cyril Villemainشیوع نوعی سندروم التهابی مرتبط با کروناویروس در میان کودکان بریتانیایی
شیوع نوعی سندروم التهابی مرتبط با کروناویروس در میان کودکان بریتانیایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات طبی بریتانیا هشدار دادند که نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا (کووید-19) در میان کودکان این کشور مشاهده شده است.

به گزارش به نقل از Medicine، بریتانیا اعلام کرد که به طور فزاینده نگران گزارش‌هایی از افزایش کودکانی است که بر اثر ابتلا به یک سندروم التهابی نزدیک به ویروس کرونا (کووید-19)، احتیاج به درمان دارند.

سرویس سلامت همگانی بریتانیا (NHS) اعلام کرد بیش از ده‌ها کودک بریتانیایی در اثر یک نوع سندروم التهابی که معده و قلب آنان را درگیر کرده است، احتیاج به مراقبت‌های ویژه دارند.

همچنان این سرویس اعلام کرد که برخی از کودکانی که در شرایط صحی نامناسب قرار داشتند، بر اثر این التهاب جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در بریتانیا؛ 20 هزار مرگ، بیش از 148 هزار مبتلا  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در بریتانیا؛ 20 هزار مرگ، بیش از 148 هزار مبتلا

داکتران بریتانیایی با مشاهده افزایش این التهاب در کودکان، نسبت به افزایش آن در سه هفته گذشته هشدار دادند.

به گفته سرویس سلامت همگانی بریتانیا، این التهاب می‌تواند مرتبط با ویروس کرونا باشد؛ موارد مشاهده شده دارای ویژگی همپوشانی «سندروم شوک سمی» و «بیماری کاوازاکی آتیپیک» با پارامترهای خونی سازگار با کووید-19 در کودکان هستند.

بیماری کاوازاکی، نوعی بیماری است که باعث التهاب در قلب شده و به رگ‌های خونی حمله می‌کند؛ این بیماری اغلب کودکان زیر 7 سال را درگیر کرده و باعث خونریزی در چشم، متورم شدن گردن، تب و مشکلات تنفسی می‌‌شود.

«مته هنکوک»، مدیر سرویس همگانی سلامت در این‌باره گفت: «این یک بیماری جدید است که فکر می‌کنیم ممکن است ناشی از بیماری همه‌گیر باشد؛ ما به طور کامل مطمئن نیستیم زیرا برخی از افرادی که به آن مبتلا شده اند، آزمایش شان مثبت نبوده است».

هنوز مشخص نیست که چند کودک در بریتانیا به این بیماری مبتلا شده‌اند.

پیشتر نیز برخی از داکتران در ایتالیا و اسپانیا نیز از بروز این سندرم التهابی به صورت موردی در میان کودکان خبر داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала