واکنش روسیه به گزارش امریکا درمورد کلاهک‌های هسته‌ای

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به گزارش امریکا درمورد کلاهک‌های هسته‌ای
واکنش روسیه به گزارش امریکا درمورد کلاهک‌های هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که امریکا می‌خواهد مرز بین سلاح‌های هسته‌ای غیر استراتژیک و استراتژیک را محو کند، و این باعث افزایش تهدید رویارویی هسته‌ای می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که او گزارش وزارت خارجه امریکا درمورد کلاهک‌های هسته‌ای کم‌قدرت را مطالعه کرده است.

وی گفت: "گزارش نشرشده به تاریخ ۲۴ اپریل در سایت وزارت خارجه امریکا توجه ما را به خود جلب کرد، این گزارش درمورد موضوع ساختن کلاهک‌های هسته‌ای کم‌قدرت W76-2 و راکت‌های بالستیک کشتی‌های تحت‌البحری Trident 2 مجهز به این کلاهک‌ها در ایالات متحده امریکا، نوشته شده است. نیاز طراحی و استقرار سلاح هسته‌ای کم‌قدرت به عنوان واکنش ایالات متحده امریکا به «تقویت تهدیدات جهانی»، در قدم نخست «ظرفیت‌سازی هسته‌ای در روسیه و چین»، می‌باشد. چنانکه ما بارها توضیح داده ایم، چنین اقدام را خطرناک دانسته و آنرا که یک عنصر برای بی‌ثباتی می‌شماریم".

امریکا بودجه پروژه‌ها برای «مهار روسیه» را به تعلیق درآورده است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا بودجه پروژه‌ها برای «مهار روسیه» را به تعلیق درآورده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به خطر محو مرز میان سلاح‌های هسته‌ای غیر استراتژیک و استراتژیک، گفت: "به نظر ما، بسیار به شکل آشکار تلاش پاک‌کردن هدفمند مرز میان سلاح‌های هسته‌ای غیر استراتژیک و استراتژیک جریان دارد، که این منجر به کاهش آستانه هسته‌ای و افزایش تهدید رویارویی هسته‌ای، می‌شود. این نه تنها نظر ما است – بلکه نمایندگان جامعه اکادمیک امریکا، حتی کانگرس ایالات متحده امریکا، به این باور اند".

زاخاروا افزود: " کسانی که می‌خواهند درباره انعطاف‌پذیری پتانسیل هسته‌ای امریکا حدس بزنند، کسانی هستند که می‌خواهند این کار را انجام دهند، آنها باید بدانند که براساس دکترین نظامی روسیه، چنین اقدامات مبنای استفاده متقابل سلاح هسته‌ای از جانب روسیه، شمرده می‌شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала