واکنش مسکو به گزارش امریکا مبنی بر کنار زدن روسیه از بازار تکنالوژی هسته‌ای

© AFP 2023 / Alexander Nemenovواکنش مسکو به گزارش امریکا مبنی بر کنار زدن روسیه از بازار تکنالوژی هسته‌ای
واکنش مسکو به گزارش امریکا مبنی بر کنار زدن روسیه از بازار تکنالوژی هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه گزارش نشرشده توسط وزارت انرژی امریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد روسیه را از بازار تکنالوژی هسته‌ای کنار بزند، را مطالعه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش نشرشده در سایت وزارت انرژی ایالات متحده امریکا آمده است که واشنگتن باید روسیه و چین را از بازار تکنالوژی هسته‌ای که تحت تاثیر آنها قرار دارد، کنار بزند و در این زمینه به رهبر جهانی مبدل شود.

مسوولین وزارت خارجه روسیه با ابراز نظر در این مورد گفته اند: "در حال حاضر گزارش تیم کاری سوخت هسته‌ای، نشرشده توسط وزارت انرژی ایالات متحده امریکا را مطالعه می‌کنیم".

در وزارت خارجه روسیه خاطر نشان ساختند که "یک بخش قابل توجه این گزارش به مسایل کنار زدن روسیه و چین از بازار بین‌المللی کالاها و خدمات، مرتبط به انرژی هسته‌ای، اختصاص داده شده است".

وزارت خارجه روسیه همچنین در مورد گزارش مذکور اضافه کرد که صحبت تنها از دادن یارانه به شرکت‌های فعال امریکایی در این زمینه نیست، "به نظر می‌رسد که ایالات متحده از گزینه‌های غیر اقتصادی نیز استفاده کند، واشنگتن برای دادن برتری به شرکت‌های امریکایی به طور فعال وارد عمل خواهد شد که البته این چیز جدید نیست".

مسوولین وزارت خارجه روسیه همچنین افزودند: "آنطور که در گزارش کارشناسان امریکایی آمده است. طی یک دهه گذشته، واشنگتن توجه بسیاری به توسعه انرژی هسته‌ای خود نکرده است، به همین دلیل در اکثر زمینه‌ها از پیشرو های این صنعت عقب مانده است - از استخراج اورانیوم گرفته تا ساخت راکتورهای هسته‌ای و مدیریت سوخت هسته‌ای فراوری شده. حالا مقامات امریکایی ظاهراً قصد دارند اوضاع را اصلاح كنند."

وزارت امور خارجه گفت: "برای اینکه آنها از پس این کار برآیند، باید سهم قابل توجهی از بازار بین‌المللی انرژی هسته‌ای را اشغال كرد، و انجام این کار از طریق رقابت عادلانه با شرایطی قابل قبول برای دولت امریکا دقیقاً به دلیل تاخیر قابل اجرا نخواهد بود. بنابراین، واشنگتن قصد دارد از اهرم‌های غیر اقتصادی استفاده کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала