پیامد‌های شیوع کرونا بر زندگی و امرار معاش 1.6 میلیارد انسان

© Sputnik / Tatiana Stolyarova /  مراجعه به بانک تصاویر پیامد‌های شیوع کرونا بر زندگی و امرار معاش 1.6 میلیارد انسان
پیامد‌های شیوع کرونا بر زندگی و امرار معاش 1.6 میلیارد انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق برآورد سازمان بین‌المللی کار، به دلیل اقدامات قرنطینه در سراسر جهان، بیش از 300 میلیون نفر شغل خود را از دست می‌دهند و اختلال ایجاد شده توسط بیماری کرونا باعث از دست دادن امرار معاش 1.6 میلیارد انسان نیز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین‌المللی کار روز چهارشنبه ارزیابی‌های به روز شده از وضعیت نیروی کار جهان را در جریان بیماری همه‌گیر منتشر کرد. طبق برآورد این سازمان، پیش بینی شده است که اقدامات قرنطین منجر به کاهش 6.7 درصد در ساعت کار در جهانی می‌شود. این بدان معناست که 195 میلیون کارگر تمام وقت شغل خود را از دست می‌دهند.

کرونا در جهان/ آمار مبتلایان از مرز 3 میلیون نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در جهان/ آمار مبتلایان از مرز 3 میلیون نفر گذشت

داده‌های این سازمان نشان می‌دهند که تا ماه جولای سال روان، 305 میلیون کاگر تمام وقت شغل خود را از دست خواهند داد. با این حال 1.6 میلیارد کارگری که در بخش‌های غیررسمی اقتصاد جهان مصروف کار استند، می‌توانند به دلیل اقدامات قرنطینه که آنها بیشترین بخش‌ها آسیب‌دیده تاکنون بوده‌اند، تمام وقت شغل خود را از دست بدهند.

طبق برآورد سازمان بین‌المللی کار، بیش از 436 میلیون شرکت در سراسر جهان با خطرات جدی با اختلال در کار روبرو هستند. این شرکت‌ها بیشترین آسیب دیدگان هستند.

این مطالعه بر لزوم اتخاذ سیاست‌های گسترده و یکپارچه، با محوریت چهار محور تأکید می‌کند: حمایت از شرکت‌ها، مشاغل و درآمدها، تحریک انگیزشی اقتصاد و فرصت‌های شغلی، حمایت از کارگران در محیط کار و انجام گفتگوی اجتماعی بین دولت، کارگران و کارفرمایان برای یافتن راه حل.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌ها، بیش از 2.9 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 202 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала