تلفات کرونا در آمریکا از قربانیان این کشور در جنگ ویتنام پیشی گرفت

© REUTERS / Brendan McDermidРодные и медперсонал помещают гроб с умершим от коронавируса в катафалк в Бруклинском районе Нью-Йорка
Родные и медперсонал помещают гроб с умершим от коронавируса в катафалк в Бруклинском районе Нью-Йорка - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار مرگ های ناشی از ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از تعداد کشته شدگان این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از National Geographic تعداد مرگ و میرهای ناشی از کروناویروس جدید در ایالات متحده در روز سه شنبه از قربانیان این کشور در جنگ ویتنام فراتر رفته است. بر اساس آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا در خصوص شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور، با فوت بیش از دو هزار نفر دیگر طی شبانه روز گذشته، مجموع قربانیان در ایالات متحده به بیش از 58 هزار و 350 نفر افزایش یافت.

افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
افشای هشدار های مکرر به ترامپ در مورد ویروس کرونا

براساس اطلاعات دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا، تعداد قربانیان ویروس کرونا از تلفات جنگ ویتنام که 58 هزار و 220 کشته برجای گذاشت، فراتر رفت.

رسانه‌های آمریکا نیز از سبقت آمار قربانیان کرونا از شمار تلفات جنگ ویتنام نوشتند.

از هر 100 هزار آمریکایی روزانه 17.6 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند در صورتی که در اوج جنگ ویتنام در سال 1968 این میزان در ازای هر صد هزار آمریکایی، 8.5 نفر ثبت شده بود.

 تاکنون بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس همه‌گیر  COVID-19 مبتلا شده‌اند و از این ویروس جان بیش از 210 هزار نفر را گرفته است.

 در میانۀ ماه نوامبر 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV  نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز 7 جنوری 2020 اعلام کردند. اوایل فبروری، سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала