بریتانیا در تعداد قربانیان مقام دوم را در اروپا به خود اختصاص داد

© REUTERS / Toby Melville بریتانیا در تعداد قربانیان مقام دوم در اروپا را به خود اختصاص داد
  بریتانیا در تعداد قربانیان مقام دوم در اروپا را به خود اختصاص داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا پس از ایتالیا، دومین کشور اروپایی با بیشترین میزان مرگ و میر بر اثر کرونا می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه اظهار داشت که کشورش پس از اضافه شدن موارد مرگ و میر افرادی که نتیجه ابتلای آنها به ویروس کرونا پس از مرگ مثبت اعلام شده بود، به تعداد کل قربانیان ویروس کرونا در این کشور، از نظر میزان تعداد قربانیان، دومین کشور اروپایی محسوب می‌شود.

وزیر خارجه بریتانیا با اعلام اینکه از 1 مارچ تا 28 اپریل، علاوه بر موارد اعلام شده، 3811 مورد مرگ و میر نیز ثبت شده است، بیان داشت: همانطور که اعلام شد، ما در حال پیشرفت به سمت یک سیستم ثبت مرگ و میر هستیم و اکنون مرگ و میرها را پس از تشخیص مثبت بودن تست کووید 19 فرد در هر شرایطی، نه فقط در بیمارستان‌ها، در نظر می‌گیریم.

جانسون: کرونا بزرگترین چالش بعد از جنگ جهانی دوم است - اسپوتنیک افغانستان
جانسون: کرونا بزرگترین چالش بعد از جنگ جهانی دوم است

بنابراین تعداد کشته شدگان پس از اضافه شدن موارد فوق که عمدتا مربوط به خانه‌های سالمندان می‌شود، به 26097 نفر می‌رسد. این در حالی است که پیش از این، این رقم 21678 اعلام شده بود.

در میان کشورهای اروپایی، بیشترین تعداد مرگ و میر در ایتالیا،27359 نفر، ثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از 3 میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از 200 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала