شورای ملی: غنی وعبدالله به خواست نماینده‌گان تمکین نکردند

© Photo / ارگعبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی
عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات‌های میانجی هر دو اتاق شورای ملی تلاش‌های خود برای ایجاد سازش بین غنی و عبدالله را متوقف کرده‌اند. دلیل این توقف، بی‌میلی دو طرف به حل جنجال‌ها از طریق این دو اتاق بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "هشت صبح" نوشته است که در حال حاضر تنها یک گروه چهار نفری از سیاسیون با محوریت حامد کرزی مصروف میانجی‌گری بین ارگ و سپیدار است.

 هیات‌های شورای ملی می‌گویند که آن‌ها از تلاش این گروه حمایت می‌کنند و خود تصمیمی برای شروع دور تازه‌ای از میانجی‌گری بین دو طرف را ندارند.

حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف در اوایل به تنهایی وارد میانجی‌گری بین غنی و عبدالله شده بودند. بعدتر محمدیونس قانونی و محمدکریم خلیلی نیز با آن‌ها یک‌جا شدند‌. از این گروه چهار نفری به نام گروه کرزی هم یاد شده است.

ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله 
 - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله

علی‌اکبر جمشیدی، عضو مجلس نماینده‌گان، می‌گوید که این مجلس فعلا یک هیات فشرده تشکیل کرده و با فعالیت‌های گروه کرزی در تماس است. طبق معلومات او، آخرین اقدام این گروه انتقال طرح ارگ به سپیدار بوده است.

طبق معلومات این نماینده مجلس، جناح عبدالله یک سلسله تغییراتی را در طرح ارگ آورده است. هم‌چنان شرط و شرایط تازه‌ای به آن افزوده است. او گفت که طرح مذکور تا کنون نهایی نشده است و از همین رو گروه کرزی نتوانسته جلسه بعدی خود را برگزار کند.

ریاست جمهوری هم از فرستادن طرحی به ریاست اجرایی چیزی به زبان نیاورده است. سپیدار هم رسما در این باره چیزی نگفته است. طبق معمول، هیات میانجی هم اظهاراتی در باره پیش‌رفت کارش نداشته است.

با این حال اگر تایید شود که تقسیم مساویانه قدرت، پیشنهاد غنی برای عبدالله بوده است، در آن صورت امکان سازش سیاسی بین دو طرف قابل تصور خواهد بود؛ زیرا این پیشنهاد می‌تواند نشانه انعطاف در موضع غنی باشد. او قبلا تنها به سپردن ریاست شورای عالی مصالحه به عبدالله و جای دادن به اعضای تیم او در کابینه، رضایت داده بود؛ البته آن هم با شرط و شرایط بسیاری همراه بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала