10 زیرگونه ویروس کرونا شناسایی شدند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر 10 زیرگونه ویروس کرونا شناسایی شدند
10 زیرگونه ویروس کرونا شناسایی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان هندی 10 زیرگونه ویروس کرونا (کووید-19) را شناسایی کردند که یکی از آنها قوی‌تر بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز هند، این تحقیقات توسط « نییدان بیسوا» و «پارتا ماجومدیر» از موسسه ملی ژنومیک هند صورت گرفته است.

دانشمندان 10 زیرگونه مختلف ویروس کرونا را پیدا کرده اند که تقریباً در طی چهار ماه از ویروس اصلی O جهش یافته اند. متخصصان نوع O به عنوان اصلی ترین نوع کروناویروس که در ووهان چین گسترش پیدا کرد، می‌دانند.

Вирионы Tupanvirus - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان ویژگی‌های مشترک کشنده در کرونا ویروس‌ها را کشف کردند

از میان 10 زیرگونه ویروس کرونا، نوع A2a قوی‌ترین می‌باشد. این ویروس به طور موثر در مقادیر زیاد به شش‌های فرد نفوذ کرده و باعث عفونت بیمار و شیوع فوری به دیگران شده است. در نتیجه، به گفته دانشمندان کووید- 19 به سرعت در تقریباً در تمام جهان گسترش یافت.

محققان قادر به شناسایی زیرگروه ویروس نوع A2a براساس تجزیه و تحلیل کتابخانه عمومی GISAID شدند که در آن شامل توالی آران‌ای از 3600 ویروس کرونا جمع آوری شده در 55 کشور جهان از ماه دسمبر سال گذشته تا اپریل سال وران شده است.

دانشمندان متوجه شدند که ذرات ویروس A2a به گلوی بیمار نفوذ کرده و از آن جا وارد شش‌ها می‌شوند. به لطف جهش، ویروس یک مولفه اصلی پروتئین لازم برای برقراری ارتباط با سلول‌های شش را تغییر داد که این امر به ویروس اجازه می‌دهد که فوری در ارگانیسم بیمار مستقر شود. ویروس A2a در بدن 47.5 درصد از بیماران هندی که به کرونا مبتلا شده اند یافت شده است، در حال که بیشتر افراد آلوده به خارج از کشور سفر نکرده اند.

روزنامه‌نگاران خاطر نشان کردند که نمونه‌ دانشمندان بسیار کم بوده است، زیرا فقط 35 نمونه از آنها ساخته شده است. با این حال، این مطالعه برای درک گسترش کرونا، وابستگی موارد عفونت به ترکیب قومی بیماران و ایجاد واکسین در برای کووید- 19 کمک خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала