سفیران اروپایی به عبدالله عبدالله: تنش‌ها را خاتمه دهید

© Photo / Abdullah Abdullah FBسفیران اروپایی به عبدالله عبدالله: تنش‌ها را خاتمه دهید
سفیران اروپایی به عبدالله عبدالله: تنش‌ها را خاتمه دهید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان اروپایی در افغانستان به سیاسیون افغانستان گفته اند که منافع ملی افغانستان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سفیران اتحادیه اروپا و ناروی در کابل، روز چهارشنبه(29اپریل)، در یک تماس تیلفونی با عبدالله عبدالله تاکید کرده اند که تنش های سیاسی میان اشرف غنی و او حل شود. این نمایندگان در اعلامیه‌ی خود گفته اند آینده و سلامت تمام شهروندان افغان به خطر مواجه خواهد شد اگر این تنش ها ادامه پیدا کند. آنان نیز افزوده اند که رهبران سیاسی در این کشور باید منافع ملی افغانستان را در نظر بگیرند.

ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله 
 - اسپوتنیک افغانستان
ابراز نگرانی شهروندان از ادامه تنش‌های سیاسی میان غنی و عبدالله

آنها می‌گویند که بزرگترین اولویت فعلی افغانستان، مبارزه مشترک با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، حل تنش های ساسی و آغاز گفتگوهای میان افغان‌ها است. ماموریت اتحادیه اروپا گفته است: به عنوان دوست و حامی بزرگ، به عبداالله از پیشرفت اندک (برای حل تنش ها) ابراز نگرانی کردیم که این باعث تاثیر منفی روی کمک مالی برای امنیت و پیشرفت افغانستان خواهد گذاشت.
در عین حال داکتر عبدالله عبدالله، رئیس دولت همه‌شمول، نیز در صفحه رسمی فیسبوک اش نوشته است: با جناب پییر مایودین، سفیر اتحادیه اروپا و سفرای محترم آلمان، فرانسه، هسپانیا، فینلند، هالند، سویدن، ناروی و جمهوری چک، صحبت تلفونی نمودیم.
رئیس دولت همه‌شمول افزوده است: "در این تماس درباره‌ی بُن‌بست سیاسی موجود در کشور، مذاکرات بین الافغانی برای تامین صلح پایدار، مبارزه مشترک با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار بیشتر آن در افغانستان بصورت مفصل بحث و تبادل نظر صورت گرفت."
این در حالی است که تا هنوز تنش سیاسی بوجود آمده پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری میان محمد اشرف غنی و عبدالله حل نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала