کرونا در افغانستان؛ با ۲۳۲ مورد جدید، شمار مبتلایان به ۲۱۷۱ نفر رسید

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانلابراتوار تشخیص کرونا ویروس در افغانستان
لابراتوار تشخیص کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افزوده شدن ۲۳۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، در حال حاضر شمار مبتلایان در افغانستان به ۲۱۷۱ نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز (پنجشنبه، ۱۱ ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که ۲۳۲ مورد مثبت تازه‌ ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته در ۲۰ ولایت کشور به ثبت رسیده است.
به گفته وی از میان این تعداد موارد مثبت ویروس کرونا، ۴۵ مورد در قندهار، ۴۱ مورد در بلخ، ۳۴ مورد در هرات، ۲۰ مورد در کابل و ۱۲ مورد در غزنی، ۱۰ مورد در پکتیا، ۱۰ مورد در لوگر، ۹ مورد در پنجشیر، ۹ مورد در سمنگان، ۸ مورد در تخار، ۷ مورد در قندوز، ۵ مورد در بغلان و ۵ مورد دیگر مثبت ویروس کرونا هم در ننگرهار به ثبت رسیده است.

در صورت ادامۀ شیوع کرونا، 70 درصد شهروندان افغانستان زیر خط فقر زندگی خواهند کرد - اسپوتنیک افغانستان
در صورت ادامۀ شیوع کرونا، 70 درصد شهروندان افغانستان زیر خط فقر زندگی خواهند کرد

معین وزارت صحت عامه همچنین بیان کرد که ۴ مورد مثبت ویروس کرونا در بادغیس، ۴ مورد در میدان‌وردک، ۳ مورد در لغمان، ۲ مورد در پروان، ۲ مورد در پکتیکا، ۱ مورد در سرپل و ۱ مورد دیگر نیز در فاریاب تشخیص شده است.
وی افزود که با ثبت این تعداد موارد مثبت تازه‌ ویروس کرونا در یک شبانه روز، اکنون تعداد مبتلایان این ویروس در افغانستان، به ۲۱۷۱ نفر رسیده است.
معین عرضه‌ خدمات صحی وزارت صحت همچنان افزود که با فوت دو نفر در هرات و یک نفر هم در ولایت کابل به‌اثر ابتلا به ویروس کرونا، مجموع ارقام فوتی مبتلایان این ویروس به ۶۴ نفر رسیده است.

به گفته وی، تا کنون ۱۰۰۲۲ تست کرونا در افغانستان انجام شده است.

همچنان شمار بیمارانی که صحت‌یاب شده اند به ۲۶۰ نفر رسیده است.

قابل ذکر است که شمار مجموعی مبتلایان به کرونا ویروس در جهان به بیش از ۳ میلیون نفر رسیده است که از آنجمله بیش از ۲۲۷ هزار بیمار جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала