ده شهر سبز دنیا را بشناسید

© Sputnikده شهر سبز دنیا را بشناسید
ده شهر سبز دنیا را بشناسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در دنیا هنوز نقاطی وجود دارد که در ‏آن به طبیعت احترام می گذارند، شهرهایی که نهایت تلاششان را می‌کنند تا طبیعتی زیبا و محیط زیستی پاک داشته باشند که با ‏نام شهرهای سبز مشهور هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از لونلی پلانت، در رده بندی که توسط شرکت (Resonance Consultancy) انجام شده است، پایتخت اتریش در صدر لیست سرسبزترین شهرهای دنیا دارای پاکیزه ترین محیط زیست قرار دارد.

گران‌قیمت‌ترین شهر دنیا معرفی شد - اسپوتنیک افغانستان
گران‌قیمت‌ترین شهر دنیا معرفی شد

این شرکت از روش خود برای شناسایی شهرهایی استفاده می‌کند که راه را برای رسیدن به آینده‌ای سبز و محیط زیست پاکیزه فراهم می‌کند. معیارهای انتخاب تعداد فضاهای سبز، مکان های تخصیص داده شده برای پیاده روی شهروندان و همچنین میزان آلودگی هوا بود.

وین به دلیل پارک‌های زیاد و حمل و نقل عمومی خوب و پیشرفته به عنوان سرسبزترین شهر دنیا شناخته شد: بسیاری از ساکنان این شهر  موترهای شخصی خود را که باعث آلودگی محیط زیست می‌شدند، رها کرده اند.

مونیخ با سیستم حمل و نقل عمومی پر سرعت خود که باعث کاهش تعداد موترهای شهروندان شده ، در رده دوم و برلین به خاطر تعداد زیاد فضاهای عمومی و پارک‌های سرسبزش در رده سوم قرار گرفت. علاوه بر این، ساکنان شهر به عنوان مصرف کنندگان معقول منابعی شناخته شدند که از حداقل میزان آب در زندگی روزمره استفاده می‌کنند.

مادرید پایتخت اسپانیا مقام چهارم از آن خود کرده است در این شهر تعداد زیادی فضای سبز و زیرساخت های مناسب برای عابران پیاده وجود دارد و شهر سائوپائولو برازیل به خاطر فراوانی بازار محصولات کشاورزی پاکیزه و مرغوب مقام پنجم را گرفته است.

همچنین شهر منچستر، لیسبون، سنگاپور، آمستردام و واشنگتن در لیست سرسبزترین شهرهای دنیا قرار دارند.

پیش از این گران‌ترین شهر اروپا برای مسکن اجاره‌ای معرفی شده بود. معلوم شد که این شهر لندن است که اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان دارای سه اتاق خواب ​​برای هر گردشگر به‌طور متوسط حدود 5 هزار و 300 یورو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала