نماینده خاص امریکا در سوریه: از اقدام نظامی ترکیه در ادلب پشتیبانی می‌کنیم

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده خاص امریکا در سوریه: از اقدام نظامی ترکیه در ادلب پشتیبانی می‌کنیم
نماینده خاص امریکا در سوریه: از اقدام نظامی ترکیه در ادلب پشتیبانی می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده خاص امریکا در امور سوریه می گوید که واشنگتن از آتش بس در ادلب حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری نماینده ویژه ایالات متحده برای سوریه در یک کنفرانس ویدیویی گفت که ایالات متحد بدین باور است که وضعیت ادلب در زمینه درگیری در سوریه بسیار مهم پنداشته میشود، و از این نظر از اقدامات ترکیه در این منطقه استقبال می کند.

وزارت دفاع روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز جنگجویان در ادلب خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه از اقدامات تحریک‌آمیز جنگجویان در ادلب خبر داد

او گفت: "ادلب مهمترین عامل درگیری از سال 2011 تاکنون در سوریه می‌باشد، ما خرسندیم که ارتش سوریه و متحدان آن از جمله روسیه و ایران توسط ارتش ترکیه در آنجا متوقف شده اند".

همچنان او وضعیت فعلی ادلب را "آتش بس روسیه و ترکیه" توصیف کرد.

وی افزود: "ما از آتش بس حمایت می کنم، ما به شدت از اقدامات نظامی ترکیه پشتیبانی می‌کنیم، ما باور بدین باوریم که این آتش بس ملی مطابق با درخواست "جیرا پدرسون" فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه باشد".

او خاطر نشان کرد که اکنون یک لحظه سرنوشت ساز است که آیا ارتش سوریه حمله را در منطقه از سر می‌گیرد و یا اوضاع به سمت یک راه حل سیاسی حرکت خواهد کرد.

او می افزاید که بر اساس منابع، از جمله روسی، حملات تروریستی در خارج از ادلب بسیار نادر است که این یک فرصت خوب برای برقرار آتش بس است.

جفری تاکید کرد که امریکا تلاش برای حفظ رژیم و کمک های لازم را به کمیته قانون اساسی سوریه را ارائه می دهد، همچنان بر دمشق فشار می‌آورد تا بتواند یک راه حل مصالحه برای مناقشه در سوریه، دنبال کند.

ادلب یکی از آخرین ولایت های سوریه است که همچنان بخش‌های بزرگی از آن در دست شورشیان باقی‌مانده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала