کشتی تحت‌البحری اتمی فرانسه پس از سال‌ها انتظار وارد آب شد

© AFP 2023 / Ludovic Marinکشتی تحت‌البحری اتمی فرانسه پس از سال‌ها وارد آب شد
کشتی تحت‌البحری اتمی فرانسه پس از سال‌ها وارد آب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانسه کشتی تحت‌البحری اصلی اتمی خود را که پروژه آن در سال ۱۹۹۸ آغاز شده بود، وارد آب‌های آزاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مطلب منتشر شده در حساب توییتر فلورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، از بندر شربورگ فرانسه، کشتی تحت‌البحری اتمی "سوفرن" کلاس باراکودا به آب رفت.

این اولین ورود به آب‌های آزاد برای این کشتی است. در طول آزمایشات در شربورگ، سوفرن نیز اولین رفتن به اعماق را در خارج از محیط کارخانه به انجام رساند. آزمایش‌های بعدی در اقیانوس اطلس توانایی مانور کشتی تحت‌البحری در زیر آب را آزمایش می‌کند و در مرحله دوم آزمایشات که از جمله در بحیره مدیترانه انجام خواهد شد و آزمایش سیستم‌های تسلیحاتی آغاز می‌شود.

فرانسه کشتی هواپیمابر اش را به خاورمیانه می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
فرانسه کشتی هواپیمابر اش را به خاورمیانه می‌فرستد

آزمایش‌های در حال اجرا در بزرگترین ناوگان درحال ساخت فرانسه برای ماه مارچ پیش بینی شده بود، اما به دلیل قرنطینه تحمیل شده در محوطه کارخانه کشتی سازی در رابطه با گسترش کرونا‌ویروس به تعویق افتاد.

سوفرن کشتی تحت‌البحری کلاس باراکودا است که مقدمات توسعه این پروژه در سال ۱۹۹۸ آغاز شد و در سال ۲۰۰۲ طراحی آن آغاز شد. اولین قراردادها در این رابطه در سال ۲۰۰۶، آخرین سال ریاست جمهوری ژاک شیراک، منعقد شدند، ساخت سوفرن در دسمبر سال ۲۰۰۷ آغاز شد و در زمان ریاست جمهوری نیكلا ساركوزی، فرانسوا اولاند و رئیس جمهور فعلی فرانسه، امانوئل ماكرون ادامه یافت. در ابتدا راه اندازی کشتی تحت‌البحری برای سال ۲۰۱۰ برنامه ریزی شده بود، اما زمان مذکور به دلیل بحران اقتصادی یا به دلیل مشکلات مربوط به تأمین بودجه به طور مکرر به تعویق افتاد. هزینه مجموعی این پروژه ۹ میلیارد یورو برآورد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала