امریکا به دنبال ذخیره‌سازی صدها میلیون بشکه نفت است

© Fotolia / James Thewامریکا به دنبال ذخیره‌سازی صدها میلیون بشکه نفت است
امریکا به دنبال ذخیره‌سازی صدها میلیون بشکه نفت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکا در حال بررسی احتمال خروج از بازار نفت برای ذخیره کردن چند صد میلیون بشکه نفت هستند.

به گزارش اسپوتنیک، استیون منوچین، وزیر مالیه امریکا، اعلام کرده است که مقامات کشور در حال بررسی احتمال خروج از بازار برای ذخیره کردن چند صد میلیون بشکه نفت هستند.

آقای منوچین در نشست در کاخ سفید گفت: وزیر انرژی با بردن نفت به ذخیره استراتژیک و دریافت پرداخت برای ظرفیت ذخیره کار برجسته‌ای انجام داد. ما همچنان امکان ذخیره چند صد میلیون بشکه بیشتر را بررسی داریم.

 ترامپ  معتقد است که روسیه و عربستان می توانند تولید نفت را کاهش دهند   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ معتقد است که روسیه و عربستان می توانند تولید نفت را کاهش دهند

به گفته وزیر مالیه امریکا گزینه های زیادی در حال مطالعه است.

رئیس‌جمهور ترامپ، به نوبه خود گفت که امریکا «ظرفیت های عظیمی» برای ذخیره نفت دارد.

روز چهارشنبه بلومبرگ گزارش داد که شرکت‌های نفتی امریکا به دلیل کاهش تقاضا و پر شدن ذخیره نفت، شروع به نگهداری نفت در ذخایر نفتی استراتژیک ملی کردند. در ماه اپریل 1.1 میلیون بشکه به ذخیره تحویل داده شد. به گفته منبع در اوایل ماه جاری وزارت انرژی امریکا با چندین شرکت به خاطر  فضای ذخیره سازی برای حدود 23 میلیون بشکه نفت قرارداد بست. به گفته این بلومبرگ بیشتر نفت در ماه می و جون تحویل داده می‌شود.

پیش از این گزارش شد که موسسه نفت امریکا تخمین می زند با ادامه کاهش تقاضا و پر شدن منابع ذخیره نفت، 9.978 میلیون بشکه دیگر در هفته منتهی به 24 اپریل، به ذخایر نفتی اضافه شود.

انتظار می‌رفت افزایش ذخایر نفتی در این هفته بیشتر از این حد و برابر با 10.619 میلیون بشکه باشد.

موسسه نفت امریکا هفته گذشته تخمین زده بود ذخایر نفتی امریکا 13.226 میلیون بشکه اضافه شود در حالی که پیش بینی وزارت انرژی امریکا 15 میلیون بشکه را برای این هفته نشان می داد.

قیمت نفت در روز سه شنبه، قبل از اعلام گزارش موسسه نفت امریکا بسیار نوسان داشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت امریکا کاهش و نفت برنت کمی افزایش یافته بود.

قیمت نفت امریکا در روز سه شنبه 0.08 دالر معادل 0.63 درصد کاهش داشت و به 12 دالر و 70 سنت رسید یعنی 40 سنت ارزانتر از هفته گذشته. قیمت نفت برنت در روز سه شنبه 0.57 دالر معادل 2.85 درصد بالا رفت و 20 دالر و 56 سنت به فروش رسید که 70 سنت بیشتر از هفته گذشته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала