ترامپ یکبار دیگر مدعی شد کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ یکبار دیگر مدعی شد کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است
ترامپ یکبار دیگر مدعی شد کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا علی‌رغم بیانیه جامعه اطلاعاتی این کشور گفته ویروس کرونا در آزمایشگاه ووهان ساخته شده است.
ترامپ: گزینه های مسئولیت چین در انتشار کرونا را تحقیق می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: چین خسارات انتشار کرونا را پرداخت خواهد کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا بامداد جمعه (به وقت کابل) باز هم در نظری مخالف با جامعه اطلاعاتی امریکا مدعی شده ویروس کرونا در آزمایشگاه «ووهان» ساخته شده است. 

ترامپ در یک کنفرانس خبری گفت نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند. 

رئیس‌جمهور امریکا گفت، که اعمال جریمه در برابر چین به دلیل نقش این کشور در بحران کرونا را بررسی می‌کند.

او گفت: "چین باید درباره اینکه این ویروس چطور انتشار یافت، آیا اشتباهی رخ داد یا اینکه عامدانه درز پیدا کرد توضیح دهد".

ترامپ با این ادعاها بار دیگر خودش را در برابر ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی امریکا قرار داده است. دفتر مدیر اطلاعات ملی امریکا روز پنجشنبه بار دیگر تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهد ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده و یا در اطلاعات ژنتیکی آن تغییر ایجاد نشده است. 

در «بیانیه جامعه اطلاعاتی امریکا درباره منشأ کووید-۱۹» آمده است:  "کل جامعه اطلاعاتی مستمراً اقدام به ارائه حمایت‌های حیاتی از سیاست‌سازان امریکایی و افراد دخیل در مبارزه با این ویروس کرده است".

در ادامه این بیانیه آمده است: "جامعه اطلاعاتی همچنین با جامعه علمی از این بحاظ که ویروس کووید-۱۹ ساخته دست بشر نیست یا در آن تغییر ژنتیکی صورت نگرفته هم‌نظر است".

جامعه اطلاعاتی امریکا تصریح کرده ارزیابی اطلاعات را برای تعیین نحوه شیوع این بیماری را ادامه خواهد داد: "جامعه اطلاعاتی بررسی‌های موشکافانه خود را برای تعیین اینکه شیوع این بیماری از طریق تماس با حیوانات آلوده ایجاد شده یا اینکه حاصل تصادف در یک آزمایشگاه در ووهان بوده ادامه خواهد داد".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала