مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان

© Photo / Ralf Schulzeمشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان
مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در بین کودکان آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان آلمانی از مشاهده نوعی سندروم التهابی مرتبط با ویروس کرونا در میان کودکان این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Welt، راینهارد برنر، استاد کلینیک دانشگاه درسدن اعلام داشت که پزشکان آلمانی در دو کودک یک سندروم التهابی نادر که احتمالاً با ویروس کرونا مرتبط است، کشف کرده‌اند.

بایرن مونیخ - اسپوتنیک افغانستان
چراغ سبز وزیر صحت آلمان برای از سرگیری رقابت‌های بوندسلیگا

پیش از این، سیستم ملی سلامت انگلیس در خصوص سندروم التهابی چندوجهی جدید در کودکان که ممکن است با ویروس کرونا در ارتباط باشد، گزارش داده بود. در تمامی موارد، علائم سندروم شوک سمی و یک شکل غیرعادی از سندروم کاوازاکی با شاخص‌های خونی مشابه با موارد شدید ابتلا به کرونا در کودکان وجود دارد و برخی از کودکان حتی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل می‌شوند.

پیش از این نیز رویترز با استناد به یک ایمونولوژیست، موارد مشابهی را در ایالات متحده گزارش داده بود: پزشکان در سه کودک مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده یک سندروم التهاب نادر مشاهده کردند.

ولت در ادامه می‌نویسد که در این کودکان التهاب رگ های خونی، تب و بثورات وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا ارتباطی بین سندروم جدید و عفونت ویروس کرونا وجود دارد، اما به گفته استاد کلینیک دانشگاه درسدن، این موضوع کاملا ممکن است.

سازمان جهانی بهداشت یازدهم ماه مارس سال جاری میلادی سطح شیوع کرونا را سطح همه گیر جهانی خواند. تاکنون بیش از ۳ میلیون و سیصد هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند، و بیش از ۲۵۳ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала