رایزنی ظریف با حنیف اتمر درباره تفاهم سیاسی در افغانستان

© وزارت خارجه افغانستانرایزنی ظریف با حنیف اتمر درباره تفاهم سیاسی در افغانستان
رایزنی ظریف با حنیف اتمر درباره تفاهم سیاسی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان درباره تماس تیلیفونی وزیر امور خارجه ایران با سرپرست وزارت امور خارجه این کشور خبر داد.
گفت و گوی تیلیفونی حنیف اتمر با ظریف - اسپوتنیک افغانستان
گفت و گوی تیلیفونی حنیف اتمر با ظریف

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان نوشت: محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران مکالمه تیلیفونی داشت. در این تماس تیلیفونی درباره پروسه صلح افغانستان، تقویت نظام جمهوری اسلامی و‌گسترش پیوندهای دو جانبه میان هردو کشور صحبت به عمل آمد.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که ظریف خاطرنشان ساخت که به هدف پشتیبانی از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان با شماری از کشورها تلاش های مشترک نموده اند تا اجماع منطقه‌ یی و جهانی را پیرامون روند صلح افغانستان، تقویت نظام جمهوری اسلامی، برقراری آتش بس و آغاز زود هنگام مذاکرات میان افغانستانی تحقق یابد. ظریف اذعان نمود که در این راستا اجماع وجود دارد و اظهار آماده‌گی نمود که مشترکاً با دولت افغانستان اقدامات بعدی را ادامه خواهد داد.

همچنان وزارت امور خارجه افغانستان نوشته است، که اتمر از همتای ایرانی اش به خاطر همکاری در این روند ابراز امتنان نمود و نقش کشورهای همسایه را در راستای توسعه اجماع منطقه و جهانی مهم دانست. در جریان صحبتها هردو جانب توافق نمودند که در این زمینه تلاش های شان را ادامه خواهند داد.

هردوجانب ضمن صحبت های مفصل در مورد گسترش پیوندهای دو جانبه، در زمینه‌ مبارزه مشترک با گسترش ویروس کورونا بحث نمودند. اتمر ضمن تجدید قدردانی از کمک های بهداشتی ایران، در پیوند به جذب و چگونگی همکاری های بعدی نیز صحبت نمود.

یادآوری می کنیم، که این برای چندمین بار است که وزیر امور خارجه ایران با رهبران حکومتی افغانستان برای حل تنش به میان آمده در افغانستان گفت و گوی تیلیفونی انجام می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала