هشدار بازرس ویژۀ امریکا از فاجعه بهداشتی در افغانستان

© Sputnik / Tariq Azimهشدار بازرس ویژۀ امریکا از فاجعه بهداشتی در افغانستان
هشدار بازرس ویژۀ امریکا از فاجعه بهداشتی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان "سیگر" در گزارشی از سیستم ضعیف بهداشتی و سوء تغذی، جنگ و آسیب پذیری‌های دیگر در افغانستان به کانگرس امریکا هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان با نشر گزارشی در میان اعضای پارلمان امریکا چنین نگرانی‌ها را بار آورده است که می تواند تلاش امریکا برای صلح افغانستان را متوقف کند.

میلیونها افغان به کمک نیاز دارند - اسپوتنیک افغانستان
سازمان جهانی بهداشت: میلیونها افغان به کمک بهداشتی نیاز دارند

در این گزارش آمده است که گسترش ویروس کرونا از پیش افغانستان را متاثر ساخته است.

بر بنیاد این گزارش، شیوع ویروس کرونا از یک سوء تلاش ها برای صلح افغانستان را پیچیده ساخته است و از سوی دیگر باعث بسته شدن مرز ها نیز شده است که کار انتقال کالاهای تجاری و کمک های بشردوستانه را مختل ساخته است.

در این گزارش آمده است: "آسیب پذیری‌های بی شمار افغانستان، سیستم ضعیف صحی، سوء تغذیه گسترده، مرض‌های متخلخل، بیجا شده‌گان داخلی، هم مرض بودن با ایران و جنگ کنونی این کشور را به یک فاجعه صحی در ماه‌های آینده رو به رو خواهد کرد".

جان سپکو نوشته است که افزایش قیمت مواد خوراکه در این کشور جنگ دیده بحران را بیشتر می کند.

این در حالی است که روز پنج شنبه گذشته وزارت صحت عامه کشور 232 واقعه تازه بیماری کووید نزده را ثبت کرد که با این شمار واقعه‌های مثبت ویروس کرونا در کشور به 2171 واقعه رسید.

در این گزارش همچنان آمده است که ائتلاف بین المللی به رهبری ناتو حاضر نیست که مورد حملات طالبان در ماه گذشته سال 2020 معلومات دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала