جلسه کابینه: رژیم قرنطینه تا اخیر رمضان تمدید و پروازهای داخلی توقف یابند

© Photo / ارگجلسه فوق‌العاده کابینه افغانستان
جلسه فوق‌العاده کابینه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جلسه کابینه به رهبری رئيس جمهور غنی، با تمدید رژیم قرنطینه الی اخیر ماه مبارک رمضان، تصمیم گرفت تا پروازهای مسافربری از کابل به ولایات و برعکس آن توقف یابند.

به گزارش اسپوتنیک، جلسۀ فوق‌العاده کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز به اشتراک تمامی اعضای کابینه و والیان کشور از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ تدویر یافت.

رئیس جمهور از خدمات شبانه روزی رهبری، کارمندان و پرسونل صحی وزارت صحت عامه که در صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، ابراز امتنان نمود و از رهبری آن وزارت خواست تا در جهت تداوی آنعده پرسونل صحی آن وزارت که به این ویروس مبتلا شده اند توجه خاص را مبذول بدارد.

کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان/ شمار مبتلایان به 2469 نفر رسید

رئيس جمهور غنی با اشاره به ازدیاد رویدادهای مثبت ویروس کرونا در دو روز اخیر؛ از مسوولین ذیربط، والیان و شاروال ها تقاضا نمود تا جهت مدیریت هر چه بهتر توزیع مواد ضروری، کمک های بشر دوستانه و توزیع نان از طریق نانوایی ها، توجه جدی و همآهنگی لازم نمایند.

جلسه کابینه فیصله های ذیل را نیز صادر کرد: تمدید وضع محدودیت گردش و قیود رفت و آمد الی اخیر ماه مبارک رمضان، توقف پرواز های مسافربری از کابل به ولایات و برعکس آن؛ توزیع کمک ها همزمان در مرکز و ولایات کشور؛ تائید تعدیلات در بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۹ و تصویب پلان و رهنمود استخدام منابع بشری وزارت صحت عامه برای مبارزه با ویروس کووید ۱۹.

همچنان وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری گفت با ثبت ۱۷۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کشور، اکنون ۲۴۶۹ نفر در افغانستان به این بیماری مبتلا شده است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، تعداد بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۳۱ نفر و شمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور به ۷۳ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه همچنین گفت که ۲۴۹ کارمند صحی نیز تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала