جنگ توییتری؛ امریکا طالبان را به "اقدامات متقابل" تهدید کرد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadجنگ توییتری؛ امریکا طالبان را به "اقدامات متقابل" تهدید کرد
جنگ توییتری؛ امریکا طالبان را به اقدامات متقابل تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان امریکایی جوانب درگیر در افغانستان را به حل و فصل مخالفت‌ها از راه سیاسی فرا خوانده اند و در صورتی که طالبان خشونت‌ها را توقف ندهند، این گروه را به "اقدامات متقابل" تهدید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دگروال سونی لیگیت، سخنگوی نیروهای مسلح ایالات متحده امریکا در افغانستان به زبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در قطر نامه دو صفحه‌یی فرستاده است.

به گفته سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان تمام جوانب باید به راه "حل و فصل سیاسی" درگیری بروند. وی همچنان از افغان‌ها خواسته است تا بنشینند و "باهم صحبت درمورد آینده افغانستان را آغاز کنند".

در این نامه که در صفحه توییتر لیگیت نیز نشر شده، آمده است: "کاهش خشونت ضروری است، و حل این مسئله مربوط به رهبری تمام نیروهای نظامی – نیروهای امنیتی افغانستان، جنگجویان «طالبان» و بلی، ائتلاف. حملات در پی خود حملات خواهند داشت، خویشتن‌داری باعث خویشتن‌داری می‌شود. تمام جوانب باید خویشتن‌داری را انتخاب کنند تا از قتل و خشونت آینده جلوگیری کنند. اگر خشونت کاهش نیابد، پس اقدامات متقابل روی دست گرفته خواهند شد".

زبیح‌الله مجاهد در جواب به این نظامی امریکایی نوشته است: "راه حل (درگیری) در اجرای تواقفنامه‌یی که در دوحه به امضا رسید، نهفته است. با اظهارات بی‌معنی و تحریک‌آمیز خود به وضعیت فعلی امور آسیب نرسانید. ما از جانب خود به اجرای هدف متعهدیم، شما به تعهدات خود عمل کنید".

قابل ذکر است که در پایان ماه فبروری سال جاری ایالات متحده امریکا و گروه طالبان در قطر نخستین توافقنامه صلح در طول ۱۸ سال جنگ را به امضا رسانیدند. براساس این توافقنامه، نیروهای خارجی باید طی ۱۴ ماه از افغانستان بیرون شوند و مذاکرات بین‌الافغانی پس از اتمام تبادله زندانیان آغاز شود.

با این حال، طالبان با رد پیشنهاد آتش‌بس در جریان ماه مبارک رمضان، به اقدامات جنگی شان ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала